Zondag 7 augustus 2022

7 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Zondag 7 augustus 2022

Koude nacht, fris begin en we kijken op de kaart. We gaan wandelen. Vanaf de camping is er een bruggetje over de Wied, waar het wandelpad begint. We kiezen voor linksaf, richting Niederbreitbach en moeten al snel wat omhoog. Na een flink eindje lopen (langs de camping) en een bos komen we aan recht tegenover het tankstation. We zien dat de prijs sinds gisteren flink gestegen is, maar morgen zal het wel weer zakken.

We lopen verder Niederbreitbach in en komen uit bij een kerkhof/kapelleke. Waar nu het Fransiscusklooster met kerk is gebleven?? Omdat we ook weer terug willen, kiezen we voor een andere route. Normaal als je de bordjes van het fietspad zou volgen, loop je door de wijk, maar we vinden een looppaadje langs de Wied, Daarna moeten we wel het fietspad volgen en komen dus uit bij de steile helling (20%) waar je niet tegenop kunt fietsen. Wij hebben deze nu gelopen, wat ook een hele klim was! Met een mountainbike komen mensen naar beneden (wel helm op!).

Terug op de camping gaan we met de stoelen in de schaduw van een boom zitten en kijken uit over de Wied. Een stel Turken, die hier donderdag is neergestreken, staan eerst met twee stoelen in het water, maar dat breidt al snel uit naar 6 stoelen, inckl. de tuinstoelen.

Donderdag hebben we gezien hoe het gaat. Eerst worden er een koelkast uitgeladen vanaf een loadbak. Die wordt gewoon buiten gezet. Dat komen er grote koffers van de bak en worden er twee tentjes opgezet. Twee mannen, een vrouw en twee meisjes. Wel met drie auto’s en ze nemen 2 1/5 plaats in.  Vrijdag komen daar nog eens 3 vrouwen bij, dus 8 personen. De bakwagen gaat wel en komt terug met het hele tuinstel, dus grote stoelen en een grote tafel.

In de middag komt er een campertje, andere mensen, die de plaats naast ons hebben. Er wordt gevraagd of het zo kan, en ze stemmen in. Nu kan ik mijn was en fietsen niet meer kwijt, en zitten de mensen zo dicht bij ons, dat ik ook niet meer bij de kraan kan.

En zondag is het dan zover: er komt nog een NL stel bij, dat plaats 38 heeft toegewezen. Nu zijn ze dus helemaal beperkt tot 1 plaats. Met twee tenten, een groot tuinstel en 8 personen wordt het nu wel erg krap. We verwachten dus, dat ze verkassen of vertrekken.

We gaan eten bij Laubachsmühle in Altwied. Ik neem een Schweineschnitzel Jungfrau met champignonroomsaus, Herman neemt de Laubachs Grill met uien en krijgt echt een bord vol. Mijn schnitzel mag er ook zijn, hoor. Vooraf een schaaltje salade en vers gesneden frites erbij, dat is echt genoeg voor vanavond.

twee schnitzels met champignons en roomsaus  Herman zijn maaltijd  Laubachsmühle

Terug op de camping is de hoek ingeladen. De laadbak ligt echt vol en er wordt een net over gespannen. De andere twee auto’s zijn overvol en rijden nu ook weg. Ik film…