Zaterdag 6 augustus 2022

6 augustus 2022 - Linz am Rhein, Duitsland

Zaterdag 6 augustus 2022

Vandaag fietsen we vanaf Bad Höningen naar Unkel. Daar staat op de kaart een streepje onder, dus daar moet wat te zien zijn.

In Bad Höningen is de doorgaande weg afgesloten, maar we kunnen de auto voor een Sprudelwasser bedrijf parkeren. Ik zie een man een klein paadje binnendoor nemen, dus die nemen wij ook en komen dan uit bij een Supermarkt hoek. Dat komt goed uit, want het is goed te herkennen.

We zoeken het fietsgedeelte op en dat ik snel gevonden. Aan deze kant van de Rijn is het allemaal smal bebouwd, dus fietspaden lopen kris-kras en soms steil en onlogisch. Als we in Linz am Rhein zijn, stappen we af. Wat is het hier mooi!

Linz am Rhein (11)  Linz am Rhein (22) Linz am Rhein (9)

We stallen de fietsen en lopen door de stad heen. Echt prachtig en het is er dan ook druk. Als het tijd is om weer door te fietsen is het niet ver meer naar Unkel.

Daar houden we de fietsen aan de hand. Meer als vier huizen is hier niet te zien, dus we fietsen maar weer terug. We proberen langs de Rijn te blijven, maar dat kan maar tot Linz, daarna moet je weer kriskras terug. Het is intussen al weer warm geworden…