Vrijdag 12 augustus 2022

12 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Vrijdag 12 augustus 2022

Vandaag houden we het rustig. Fietsen naar Waldbreitbach om daar nog wat lekker bier te halen. De Hachenburger Zwickel smaakt Herman zo goed. Ze hebben bij de Rewe nog maar 8 flesjes, nou die nemen we dan maar mee.

Als je naar Waldbreitbach fietst moet je vanaf de camping de weg omhoog naar de doorgaande weg, dan rechts het fietspad op, wat 20 graden naar beneden loopt. Deze keer denken we er anders over. Het is 400 meter over de weg fietsen, als je weer op het fietspad kunt, wat parallel en rechts langs de weg loopt.

Ook op de terugweg nemen we de doorgaande weg. Met twee fietstassen vol werkt het niet met 20 graden omhoog duwen. Het gaat zo ook goed.

Op de camping aangekomen trekken we zwemkleding gaan en nemen een duik in het water, het is echt niet koud, het stromende water. Lekker verfrissend.

Het eten is vandaag de restjes. Nog genoeg champignons, uien en twee eieren bakken, aardappelsalade met spek en spekworstjes maken een complete maaltijd. Er zijn nog twee bananen en een melktoetje, die gaan dan ook op.

Ik reserveer via de telefoonlijn een tafeltje voor twee, buiten, bij Laubachsmühle. Morgen halen we de luifels eraf om goed schoon en droog in te kunnen pakken, dan zijn we zondag op tijd weg en is de auto nog lekker koel, want die staat ’s morgens in de schaduw.

We lopen ’s avonds nog eventjes richting Neuwied, nou ja, een stukje dan. Zo komen we bij camping Ponderosa uit, allemaal staplaatsen, sommigen lijken niet bewoond, maar….

Camping Ponderosa Datzeroth (15) Camping Ponderosa Datzeroth (13) Camping Ponderosa Datzeroth (12)

Op een bord staat, dat er een Bierstube is, maar dat is een illusie, alles zit potdicht. Ik maak veel foto’s, zodat je een indruk krijgt. Daar zou ik niet tussen willen staan, al kregen we er geld bij!