Woensdag 10 augustus 2022

10 augustus 2022 - Hachenburg, Duitsland

Woensdag 10 augustus 2022

Vannacht uitstekend geslapen. Bijensteek valt mee, pil heeft gewerkt, geen zwelling gelukkig.

Dus: vandaag een route verkennen ivm afsluiting A61. We rijden via Niederbreitbach omhoog richting Altenkirchen. Het gaat met veel bochten omhoog, maar dat is te doen, volgens Herman. Maar het duurt wel even voordat we bij de A3 aankomen, de weg ernaartoe is lang.

In Altenkirchen stappen we uit om het te gaan bekijken. Wel leuk, maar gezien. Dus verder naar Hachenburg. Er stak een vos over met prooi in zijn bek.  In Hackenburg is het erg mooi, met veel vakwerkhuizen, een kasteel, waar nu een Universiteit zit. We zien jonge mensen met pizzadozen richting het “Kasteel” lopen en wagen het erop, kijken wat er te zien valt. Er is een binnenplaats met fontein en boven in een raam zit een jong meisje. Over het pleintje lopen wat oudere mannen rond. We lopen terug en zien dan op de deuren staan: Dozentenkammer-Billiartraum en begrijpen dan, dat het een woon/leer gebouw is.

Hachenburg (9) Hachenburg (10)

Via een poort kom je op de binnenplaats, waar de pauzes gehouden worden. Wij lopen door en vinden dan wel wat plaatjes op de muren hoe het er vroeger uit moet hebben gezien. Wat restanten zijn te vinden, maar ook huizen, die er nog wel zijn. Oorspronkelijk is het kasteel van 1200, maar dat is er niet meer. Huizen rondom van 1600-1700, die opgeknapt zijn.

Hachenburg (1)

Het is flink warm en we lopen in de schaduw terug naar de auto. We rijden even een rondje om boodschappen te doen en rijden via een omweg terug naar de camping. Onderweg beslissen we om te gaan googlen wat de beste route is en zijn er nu uit.

Via A61 naar A1 en dan de A57 richting Haps is de beste route, zonder veel om te rijden. Omdat we op zondag rijden hebben we dan ook niet veel vrachtverkeer. We zullen het zien, nu nog een paar dagen genieten van het mooie weer.