Donderdag 11 augustus 2022

11 augustus 2022 - Mayen, Duitsland

Donderdag 11 augustus 2022

Lekker fris vanmorgen, nog steeds buiten eten en dan beslissen we wat we doen. We gaan naar Plaidt, het Vulkaanpark. Dat is snel gevonden. Er staan een Info-gebouw, waar je entree moet betalen, maar je kunt achterom, om daar het park te bezoeken. Met bordjes langs de kant weet je wat je ziet.

Vulkaanpark Plaidt (7) uitleg Vulkaanpark Plaidt (9)

De stenen zijn hier allemaal Lavastenen, en de Nette is hier ontstaan. Veel watervalletjes, grote en kleine stenen en twee jongens spelen in het water met pallets en planken. Je loopt hier heerlijk in het bos in de schaduw. We zien een hond in het water, die steeds de stok zoekt die het oude baasje erin gooit, een prachtig gezicht.

Na anderhalf uur daar rondgewandeld te hebben besluiten we nog naar Mayen te gaan, zo’n 18 km verderop. Het is wel warm, maar je kunt er  in de schaduw wandelen. Het is er ook weer mooi. Herman zijn horlogebandje is alweer losgeschoten gisteren, dus we brengen daar het horloge naar toe. Omdat we een halfuurtje moeten wachten (ze moet op zoek naar een pinnetje) lopen we wat rond en gaan bij de kerk op een bankje in de schaduw zitten, ook fijn. Lekker mensen kijken.

Mayen (25) Mayen Leuk Kussen Mayen (7) Mayen bank Mayen (18) fietsenrek

Wel wat leuke foto’s kunnen maken, ze zijn hier creatief!

Nog even wat boodschappen doen, voor de laatste keer de Skottelbraai vandaag, dus lekker een hele paprika, een prei en een half doosje champignons, gekookte aardappelblokjes en twee lapjes gemarineerd vlees en we hebben de buik weer vol.

Nu even afwassen en douchen en dan is de dag bijna weer om.