zaterdag 13 augustus 2022

13 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Zaterdag 13 augustus 2022

Vandaag wordt het weer warm en gaan we alvast de luifel eraf halen. Maar: de zon staat ’s middags pal op onze plaats, dus geen schaduw.

Om de eerste zon voor te zijn fietsen we nog wat om in Hausen bij de bakker wat gebak te halen. We hebben flink ontbeten, dus voorlopig nog geen trek. Gisteren heb ik bij Laubachsmühle een tafel gereserveerd, buiten, om de naam van Paalman, dus daar gaan we vanavond heen, als we de luifel eraf hebben.

In Hausen is een bejaardenhuis, welke vrolijk versierd is met grote gekleurde poppen, in de tuin een prieeltje en wat geschilderde koeien. Ziet er heel vrolijk uit.

Bij Bejaardentehuis Bejaardentehuis Hausen (2)

Als we terug zijn, begint Herman al, die heeft geen rust in zijn gat. ADHD hé. Ik laat hem maar z’n gang gaan en help waar nodig. Als de luifel eraf is en opgevouwen in de zak besluiten we nog wat te zwemmen, het is echt even nodig om af te koelen. Daarna douchen en een plekje in de schaduw zoeken om een boek te lezen.

Dan wandelt er een reiger voorbij, net aan de overkant. Even wat filmpjes maken.

Een Reiger in de Wied

En even over Corona in Duitsland: het is echt niet voorbij. Overal handen ontsmetten, afstand houden en men draagt er veel meer mondkapjes als bij ons. Als het virus begin deze week weer los barst merk je dat. De mondkapjes komen weer tevoorschijn. We horen er op de radio in het begin van de week wat van, daarna blijft het stil….

In veel winkels contant betalen, niet pinnen. Komen nieuwe pinautomaten, omdat in april gehackt en storing.

’s Avonds gaan we eten en we vinden ons tafeltje…

Gereserveerd!

Lekker gegeten en we fietsen weer terug. De route hiernaar toe is goed te doen, zonder al te veel stijgingen.

Alle dagen hebben we buiten kunnen eten en tot een uur of 22.30 uur buiten gezeten. Eén avond, die na de regenbuien, zijn we ’s avonds naar binnen gegaan. Dit hebben we heel lang niet gehad, zolang warm. ’s Avonds.