Dinsdag 9 augustus 2022

9 augustus 2022 - Bad Honnef, Duitsland

Dinsdag 9 augustus 2022

Om half 7 even eruit, de achterbuurman staat al buiten zijn tent. Lekker fris buiten. Daarna weer het bed in. Om 08.20 uur ben ik nog half wakker en plotseling horen we buiten de koelkast ineens niet meer. Eruit dus en jawel hoor, alle stroom eruit. Dus Herman gaat even bij de buren vragen, daar ligt het er ook uit.

Voordat we tanden gaan poetsen, rijdt Herman even met de fiets naar de receptie, en voordat hij terug is, is het al verholpen. Ik ben dan de eigenaar van de camping tegengekomen.

Wat doen we vandaag? Eigenlijk willen we wel wat fietsen, maar om die nou mee te nemen? We gaan naar Bad Honnef, en dat ligt aan de Rijn, wellicht toch wat fietsen?

Dus we rijden richting Bad Honnef, en ook daar ligt een industriepark aan de buitenzijde met supermarkten, dus daar maar parkeren en het centrum in. Het is inderdaad wel mooi daar, maar na een drie kwartier zijn we wel uitgekeken. Wat te doen; zullen we dan maar langs de Rijn naar Unkel fietsen, misschien valt dat fietspad wel mee. Dus de stad uit, de brug over het spoor over en dan, inderdaad een prachtig fietspad langs volkstuintjes en we fietsen zo Unkel in. Hier zijn we dus geweest, er zijn wel meer oudere huizen, maar om dat nou twee keer te bekijken? We willen wel wat drinken, maar alles is dicht op dinsdag, dus dan maar terug naar Bad Honnef.

Bad Honnef (25) Bad Honnef (24)

We zetten de fiets op de standaard van de auto. Het stikt er van de bijen en ja hoor, juist ik wordt gestoken. Ik zuig het direkt uit, heb geen anti-histamine bij me. Ben allergisch, dus hou het goed in de gaten. Bij de DM loop ik naar binnen, maar daar hebben ze het ook niet. Een apotheek is hier niet in de buurt.

gestoken

We lopen rechtsaf en zien dan een bakker. We bestellen wat te eten en te drinken. Ze vraagt aan Herman of hij Nederlander is, en praat dan over Rudi Carrell. Als ik wat zeg tegen Herman zegt ze verbaasd: Bent u ook Nederlandse? Wat een compliment, mijn Duits is dus zo goed, dat ze het verschil niet heeft gemerkt!  Dat heb ik in 2000 in het ziekenhuis in Calw ook al gehoord van de artsen!

We gaan lekker in de schaduw zitten, maar echt, die wespen….

Daarna gaan we richting camping. Ik neem meteen anti-histamine in en hoop, dat mijn arm niet al te dik wordt, anders wordt het artsenbezoek…