Maandag 8 augustus 2022

8 augustus 2022 - Andernach, Duitsland

Maandag 8 augustus 2022

Gisteren al besloten Andernach te bezoeken en we nemen de fietsen mee. We rijden over de Rijnbrug en slaan af bij Weisenturm. De TomTom staat op centrum Andernach en we kunnen de auto kwijt aan de rand van Andernach bij het pand van Burger King, waarachter Kaufland en een heleboel meer winkels zitten.

Andernach (4) Andernach (9) de oude kraan

Nu is het niet ver meer en we komen aan bij de muren van het stadje. Er is weer een trouwerij, waarbij foto’s worden gemaakt bij die muur. Via de poort rijden we de stad in, totdat we moeten lopen. Echt mooi hoor. Als we genoeg hebben gezien rijden we naar de Rijn, waar we rijden tot aan de oude kraan (die staat zelfs op alle routekaarten). Hier houdt het een beetje op, dus we draaien. Vlakbij is het Geijsermuseum, maar de entree is € 19,= pp en dat vinden we toch te gortig, dus we fietsen richting Wiesenturm. We rijden verder naar het volgende plaatsje, maar dan vinden we het genoeg, we moeten ook nog terug en het wordt al weer aardig warm. We zijn even Weisenturm in geweest, maar daar is weinig tot niets te beleven.

Terug bij de auto besluiten we maar meteen de boodschappen te doen bij Kaufland, die is lekker groot en we hebben keuze zat voor het eten vanavond.

Nu lekker terug, boekje lezen, douchen en luieren. Morgen zien we wel weer.