Vrijdag 5 augustus 2022

5 augustus 2022 - Koblenz, Duitsland

Vrijdag 5 augustus 2022

Vannacht heeft het flink geregend en het waait ’s morgens lekker fris. We besluiten niet te fietsen, maar met de auto naar Koblenz te rijden, zo’n 36 km verderop.

We komen over de doorgaande weg langs Neuwied en zien daar de grote winkelcentra. Daar  gaan we op de terugweg wel langs.

In Koblenz parkeren we in de Hauptbahnhof-garage en gaan er via een trap ophoog uit. Dan is Herman wat vergeten en wil “even terug” naar de auto. Maar hoe we ook lopen, we zien nergens een bordje of een verwijzing naar de garage. Na 2.5 km!!  gelopen te hebben volgen we de autoborden Parkeergarage en dan blijkt, dat je via de ingang van de garage, waar je ook met de auto inrijdt, in moet lopen, geen andere weg, maar ook nergens een verwijzing waar eruit/erin moet lopen. Slordig voor zo’n grote stad.

Koblenz (1)

We gaan nu het centrum in en wat blijkt: je kunt alleen overal contant betalen, raar, want in NL wordt juist pinnen populairder. En al gauw is het contante nu op. Na wat eten besluiten we maar naar de camping terug te rijden en slaan af bij Neuwied, waar een hele grote Rewe is. Die is echt groot! Ze hebben er zelfs Gösser Radler 0/0 dus inslaan maar. Als je naar toilet gaat, moet je betalen, maar bij de restaurants op die afdeling krijg je korting, staat er op (mooi niet, nergens geactiveerd). Maar we eten wat bij de Thai, dan hoeven we vanavond alleen maar wat brood te eten.

Koblenz (9) Thainse kip Teriyaki schotel

Vanmorgen zijn er heel veel caravans/tenten vertrokken, maar nu komen er ook weer bij. Vaak op doortocht of een weekendje.