Donderdag 4 augustus 2022

4 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Donderdag 4 augustus 2022

We hebben gepland om vandaag wat aardappelsalade met worstjes te eten, want het wordt weer heel warm. Dus fietsen naar Walbreitbach. Nu hadden we al gezien dat we dan naar boven moeten fietsen en steil naar beneden moeten. Dat klopt dus, echt verschrikkelijk steil. 20 % is niet niks. Daar durft bijna niemand zomaar vanaf, want remmen kun je niet, niet houden dit niet. Dus afstappen en lopen maar. De rest loopt vrij soepel.

Bij een camping in Niederbreitbach fietsen we een eind over de camping, genoeg te zien dus. Maar na de camping ga je weer steil omhoog, dus afstappen maar weer.

In Hausen is een Aldi en een bakker, dus daar maar wat halen. Bij de bakker wat belegde broodjes mee en terug naar de camping, waar het al aardig druk wordt bij het water. Wij hebben de zwemkleding standaard in de caravan liggen, dus deze keer gaat we ook het water in. Veel lage stukken, dus je kunt lopen, maar wat meer naar links is het echt diep, dus daar kun je zwemmen.

Honden en baasjes zwemmen samen, het is een mooi gezicht. Vanachter het eilandje loopt een waterval, waardoor een stroming begint. Je ziet veel banden, luchtbedjes voorbij komen. De kindjes houden dan zelf in de gaten waar ze weg moeten duwen van de stenen en kunnen de hele camping langs en stappen uit, zodra ze bij hun eigen plek zijn. Prachtig gezicht.

Vanavond wordt slecht weer verwacht, maar de temperatuur is nog erg hoog. En ’s nachts om half twee begint de eerste hoosbui….