Woensdag 3 augustus 2022

3 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Woensdag 3 augustus 2022

Vandaag wordt het heet, zo’n 35 graden, dus op tijd op pad om campingaz te zoeken. Tankje achterin en naar Niederbreitbach. We zoeken daar een camping op en komen automatisch langs een camper verhuurder. Bij de camping horen we, dat daar twee dagen in de week gas wordt verkocht, maar juist niet vandaag. Hij geeft ons twee adressen: die van de camper verkoper en van HSG, maar dat is in St. Katharinen, 15 km verderop. De camperverhuurder is dicht, dus dan maar naar HSG. Daar is men vriendelijk en willen ons wel helpen, maar hebben geen campingaz. Ze willen bellen naar Asbach, maar die neemt niet op. Pas tussen 14.00-15.00 uur. We krijgen het adres en rijden er heen.

Deze is open en Herman neemt het tankje mee naar binnen. De man kijkt verbaasd, de tank is nog halfvol, dus er moet iets met de aansluiting zijn. Ik wijs erop, dat Herman gisteren wat schroefjes heeft vastgedraaid, nadat hij het tankje heeft losgekoppeld. Wellicht…. Dus dan maar weer terug en even boodschappen doen. Bij Waldbreitbach lopen we ook de Getränkenmarkt in. Daar hebben ze Radler! Dus alvast wat in de koeling zetten.

Op de camping is het aardig druk aan het water, en wij zoeken ook de verkoeling op in de schaduw bij het water. Veel kinderen, die op een band of luchtbed met de stroming meedrijven, je kunt vanaf de linkerzijde overal staan, al moet je wel uitkijken voor grote scherpe keien.

De ijscoman horen we aan zijn toeter weer aankomen en waarschuwen de buren (gisteren waren ze te laat) en wij nemen ook wat lekkers.

Morgen wordt het nog heter, dus niet bakken maar een lekkere salade halen.

Foto’s maak ik morgen wel.