Dinsdag 2 augustus 2022

2 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Dinsdag 2 augustus 2022

Vannacht wat kouder en lekker geslapen.

Het is de bedoeling vandaag naar Neuwied te fietsen, en zo gaan we dan op pad om 10.30 uur, na de koffie. Deze keer nemen we een fietskaart mee, voor de zekerheid en we hebben de goeie route. Tenminste, tot Altwied: we volgen het fietspad, dat nu uit grint bestaat, steil omhoog, en dat lukt niet eens in de eerste versnelling! Dus afstappen en fiets op duw-stand zetten. Bovenaan even op adem komen en weer verder.

Het kasteel

Langs de Wied ligt Altwied, een prachtige burgt is te zien vanaf het fietspad.  We hebben nu het ergste gehad, denken we, maar we krijgen nog meer grintpad. Deze keer met wat tussenpozes steil en zo komen we aan in Neuwied, toch 18 km verderop! We stallen de fietsen en lopen wat door het centrum. Het is een lange straat met aan weerskanten veel winkels. We nemen wat bij een Eissalon, een heerlijk spaghettiijsje voor mij en Herman neemt koffie. Er zitten meerdere Eissalons op het plein en de straat vooraan, maar we zitten heerlijk onder de boom en onder een parasol, want de zon prikt al.

IMG_20220802_121446

Een eindje verop ligt de Rijn, dus vanaf hier kun je zo naar Koblenz fietsen, maar dat doen we vandaag niet meer. Als we het doen gaan de fietsen achterop de auto, zodat we de eerste 20 km overslaan, anders wordt het echt te ver. Vanaf Neuwied is het toch ook nog zo’n 20 km fietsen.

Als we terugfietsen, moeten we dezelfde weg fietsen, anders moeten we over de rijweg rijden, en dat willen we niet. Maar vanaf de andere kant is het niet zo steil, met tussenpozes en niet zoals de heenweg. We zijn rond 14.30 uur terug en gaan lekker douchen.

We gebruiken de skottelbraai weer, maar halverwege is het gas op. Dan maar op het fornuis. Nog net wat gebakken en is daar ook het gas op. Gelukkig hebben we nog een 2e gasfles, maar dat komt na het eten wel.

Herman informeert of er campingaz wordt verkocht op de camping, maar we moeten verderop gaan zoeken, dat doen we morgen wel.