Maandag 1 augustus 2022

1 augustus 2022 - Bürder, Duitsland

Maandag 1 augustus 2022

Op en af wat geslapen, een nacht van 20 graden, dus alleen een laken is genoeg. Om 08.30 uur staan we op en beginnen de dag met wat broodjes en koffie.

We gaan wat boodschappen doen in Waldbreitbach, waar ook een Info zit. Daar halen we wat fietskaarten en wat meer op. Daarna naar de Rewe en Norma. Omdat het maandag is hebben ze bij de Norma nog niet alles op voorraad.

Als we alles hebben rijden we terug om het koel te leggen. We besluiten vanmiddag naar Neuwied te fietsen, want vlakbij ligt er een fietspad. Dus vol goede moed stappen we op en volgen het pad over een volgende camping, een bruggetje over en dan….. Komen we op de doorgaande weg uit en blijkt, dat we een rondje hebben gereden. Ik rij elektrisch, maar Herman niet, dus een hele klim…. Boven aangekomen besluiten we terug naar de camping te gaan en morgen weer een poging te wagen.

Herman loopt even naar de receptie om te kijken of die een betere fietskaart heeft. De Nederlands sprekende man vertelt, dat het daar en verderop VAAK mis gaat, dus wijst aan hoe te rijden. We zullen het wel zien.

De skottelbraai gaat vandaag aan, tenminste, als we geen onweer krijgen.

IMG_20220801_173810