Zondag 31 juli 2022

31 juli 2022 - Bürder, Duitsland

Zondag 31 juli 2022

Om 09.30 uur vertrekken we. Het is warm, dus Airco aan. We hebben ruim tijd gepland, want 252 km is te doen, en we gaan toch niet harder dan zo’n 84 km per uur met de caravan achter de auto. Het gaat goed. Maar ergens op de route 61 zien we de problemen. Op de terugweg is het daar afgesloten en je moet echt een eind omrijden. We kijken later wel hoe we logisch kunnen rijden.

Natuurlijk wat files, maar dat komt goed uit. We kunnen pas om 14.00 uur terecht en we arriveren net 5 minuten eerder. De Nederlands sprekende eigenaar wijst waar onze plek is. Nr. 40 aan de linkerzijde. Het is rotsachtig, dus goed passen en meten en goede haringen gebruiken om de luifel vast te zetten.

Na zo’n anderhalf uur staan we: vakantie

Het is een rustige camping met een nieuwe sanitair gebouw. Het is er overigens maar ééntje, daar moet de hele camping het mee doen. Apart is, dat de ruimte in de douche er eentje is met toilet en een wasbak erbij. ’s Morgens is dat niet handig!

Het beekje, de Wied, is vlakbij en er spelen, omdat het behoorlijk warm is, diverse mense in. Wat verderop is het wat dieper, dus kun je ook echt zwemmen. Nou, wie weet.

IMG_20220731_184029

’s Avonds bestellen we via de telefoon bij een pizzaria, maar omdat deze wat slechter Duits praat dan ik gaat het fout. Ik krijg teveel in een box, maar hoef dat niet af te rekenen, alleen hetgene ik echt wil!

En we lopen wat over de camping, er staan wat stacaravans die wij nog niet voor niets willen, al kregen we er geld bij! Maar er zijn er ook, die er wat van gemaakt hebben.

IMG_20220731_204320