Zomervakantie 2021 14 augustus

20 november 2021 - Neuenhaus, Duitsland

Zaterdag 14 augustus

Alle tijd, dus vandaag fietsen we naar Duitsland Neuenhaus. Via de routekaart wat uitgestippeld en we rijden lekker, wat meer vlakke wegen, dat is wel prettig. Het is mooi weer, dus onderweg veel fietsers. Als we aankomen op een plein met een kerk, zoeken we het centrum. Dat blijkt daar te zijn, er is niet veel. De deur van de kerk is open, dus naar binnen, mondkapje op, inschrijven, handen reinigen. In de kerk worden we ontvangen voor een kleine rondleiding. De man draagt geen mondkapje en komt steeds dichterbij. Hij vertelt wat over de kerk, en dat bij een dienst alle mensen een mondkapje op moeten, waarom hij niet?  Herman is er niet gerust op en stapt steeds terug, maar dat helpt niet echt. Het zegt “geimpft” te zijn met Janson und Janson, dus maar één prik, dus hij is veilig (andere regels als bij ons dan?).

We krijgen een hint waar de supermarkten zijn en we proberen onze zak lege bierflesjes in te leveren van de Edeka drankenwinkel. Dat lukt dus niet, dan zouden we door moeten fietsen naar Nordhorn, nee dus.

IMG_20210804_104143

Het weer betrekt en we hebben geen zin om doornat te worden, dus via een rechte weg terug naar Ootmarsum. Daar is het ook bewolkt, maar we krijgen geen drop. Even het laatste boek uitlezen (heb er 3 van 350 blz uit).  Inmiddels zijn alle plaatsen weer bezet, want vanmorgen zijn er een groot aantal vertrokken.

De eigenaar van de camping komt het waterbed renoveren, dat wil zeggen wit zand door de klei mengen, wat de plaats wordt al gauw weer bezet. We vragen of we moeten reserveren als we bij het restaurant willen eten en bij beaamd dat. Reserveren kan alleen voor campinggasten, anderen krijgen geen kans, dus we lopen even naar de receptie.

’s Avonds lekker in het zonnentje op het terrasje gegeten. De kaart is dezelfde als die we meegekregen hebben om thuis te laten bezorgen en we hebben onze buik vol als we terug lopen.

De laatste avond Yatzeeën, morgen naar huis.