Vakantie Overijssel 28 april - 6 mei 2018

3 mei 2018 - Tubbergen, Nederland

Donderdag 3 mei 2018

Slecht geslapen. Gisteren teveel km gemaakt. Doordat ik ander moet gaan zitten op de fiets, worden de spieren bovenin de benen anders gebruikt. Resultaat: krampen ’s nachts in beide benen. Steeds eruit om het eruit te krijgen en dan voorzichtig weer gaan liggen, in de hoop dat het goed gaat.

We gaan eerst boodschappen doen; ik ben jarig en taart hoort er nou eenmaal bij. Dit doen we per auto, want de extra fiets kilometers doe ik niet meer.

Toch maar een fietstocht gepland, deze keer niet zo ver. Naar Tubbergen is een km. of 10, en dat moet te doen zijn. Het is prachtig weer. De fietsknooppunten zijn niet helemaal duidelijk, dus we pakken de rechtdoorgaande weg. De terugweg bekijken we wel.

Tubbergen is een mooi dorp, met een prachtig centrum, de St. Pancratius Basiliek en vele winkeltjes. Hier geen grote leegstand van winkels. Het is dan ook toeristisch met een knooppunt van fietstochten.Tubbergen (67)

In de basiliek is een tentoonstelling van 5 generatie glaskunstenaars, welke de glas-in-lood ramen in de kerk hebben gemaakt. Vandaar ook de vele foto's.

Gisteren hebben we de Tubantiakrant gelezen, waarin stond, dat hier een grote Tulpenbollenkwekerij zit, op de Bosweg. Dus die gaan we zeker bekijken, nu is de tijd dat de tulpen vol in bloei staan. Het ligt net buiten het dorp en we vinden het snel. We komen ook andere fietsers tegen, welke we eerder hebben ontmoet en begroet; deze waren ook voor de tulpenboer gekomen. Tubbergen (54) bollevelden

We komen terug in het centrum van Tubbergen, dus effe een kopje koffie met appeltaart. Net buiten het centrum bij een café, waar ze echt lekkere DE koffie vers zetten, dat proef je goed.Tubbergen (57) koffie met gebak

Hierna fietsen we door via de andere route, en komen zo uit op de ophaalbrug, langs het kanaal, waar de camping aan ligt. We zijn dus op tijd weer terug om koffie met taart te nuttigen.

Doordat ik een wachtwoord heb van de camping kan ik internet gebruiken en ik zoek een restaurant op. Dat valt echt niet mee, de een is gesloten, de ander heeft geen menukaart op zijn site, de volgende is veel te duur. We besluiten naar Denekamp te rijden, daar het centrum te bekijken en dan door te rijden naar Nordhorn.

Denekamp is niet zo groot, wel mooi en we zijn gauw klaar met kijken. Nordhorn ligt 9 km verderop en we rijden via de binnenwegen Nordhorn binnen. We komen aan de rand van de stad als we een groot XXXLUZ zien, waar ze extra grote schnitzels voor weinig kunt eten, dus we slaan af. Een levensgrote woonwarenhal met bovenin het restaurant en we bekijken de menukaart. Die bevalt ons wel en we eten onze buiken vol.XXXLutz (3)

1. Marjo:
    8 mei 2018