Vakantie Overijssel 28 april - 6 mei 2018

2 mei 2018 - Hengelo, Nederland

Woensdag 2 mei 2018 09:15 uur wakker.

Het is erg koud geweest vannacht en het waait flink. Vandaag staat er een fietstocht naar Hengelo gepland. We rijden via 't Stift om te kijken of we nu in de kerk kunnen. Ja hoor, deze keer is ie open. 't Stift (16) in de klokkentoren Ik maak legio foto's, dus kijk maar.

We volgende de fietsknooppunten, en komen zo ook in Saasveld, een klein plaatsje met een hele oude kerk en een danszaal! Verder alleen huizen. Saasveld (9)We hebben steeds de wind tegen en worden soms omgeleid, zodat we ruim 20 km rijden, voordat we in Hengelo zijn.  De fietsroutes zijn mooi aangelegd en we rijden door velden en bossen. Enorm veel boomkwekerijen onderweg gezien. We zijn er rond 13:15 uur en drinken een kopje koffie met….Hengelo (8) koffie met

Sommigen weten het: ik kan niet meer dan 20 km fietsen, maar met de wind tegen duurt de rit langer, dus mijn zitvlak is al eerder aan het protesteren. Dat betekent soms afstappen en lopen en op het eind niet meer op de fiets, anders kan ik nooit meer terug.

Hengelo is best aardig, maar niet al te groot, en er is weer markt. We eten vanavond bij Balkan Restaurant, dus die zoeken we eerst op. Dat is snel gevonden en we gaan wat winkelen. Het is kermis, nou ja, die in Uden is vele malen groter dan deze.Hengelo (19) Wiefie vrouwtje

Overal hangen posters van het grote Reuring feest op 5 mei in Hengelo met ambachten, klederdrachten, muziek en meer, dus wie weet gaan we zaterdag weer.

Er is een restaurant waar je op je verjaardag gratis te eten krijgt, maar om morgen direkt weer terug naar Hengelo daarvoor terug te gaan, terwijl 5 mei ook een optie is, zal dat niet gebeuren. We willen nog naar de tulpenkwekerij in Tubbergen, die is allom bekend staat in de Tubantia, die we vandaag gelezen hebben.

Bij Balkan krijgen we een 3-gangen diner (via Vakantieveilingen € 20,= betaald), maar de man vraagt slechts 1x of we iets willen drinken. Als je zelf in de horeca werkt weet je, dat daar de verdiensten zitten.Hengelo (2) Grill schotel

Er komt een ouder echtpaar binnen, welke ook voor vandaag gereserveerd hebben. Hij heeft een mapje met uitgedraaide Vakantieveilingvouchers bij zich, en legt meteen een aantal data vast. Vaste bezoeker en liefhebber zeker…

1. Marjo:
    8 mei 2018