Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus naar huis

8 augustus 2017 - Uden, Nederland

Dinsdag 9 augustus 2017

Wij hebben gisterenavond alles ingepakt, de caravan omgedraaid, maar nog niet aan de auto vastgekoppeld.

Heel slecht geslapen vannacht, de caravan stond scheef, dus benenkrampen komen weer op. Dus een beetje geradbraakt sta ik op. Eerst nog ontbijten, deze keer verse broodjes gekocht. Dan afwassen en de laatste spullen inpakken.

We koppelen de caravan aan de auto en willen omhoog rijden naar de receptie, zodat we daar kunnen draaien. Het laatste vuil in de container en nog even afrekenen. Maar de weg is zó steil, dat de auto naar rubber gaat stinken. Geen wonder, dat ik iedere dag moe was, zelfs de auto heeft er moeite mee!

Wij hebben de stand van de meter opgenomen: 3232 bij aanvang en 3287 bij afsluiting. Wat schetst onze verbazing: op de rekening staat: begin 6, gebruik 26. Dus de rekening valt enorm mee. We krijgen nog een fles Liebliche witte wijn van eigen bodem mee.IMG_20170808_140624 fles Liebliche wijn De Winzer plakt er nog stickers op, leuk als aandenken. Hij zegt, dat we juist op tijd zijn vertrokken, want het slechte weer is aangekondigd. Dat hadden we zelf al gehoord, daarom hebben we droog ingepakt.

Dan wordt het tijd om te gaan, 09:10 uur. We verwachten veel oponthoud door vrachtverkeer, wegwerkzaamheden en drukte, maar dat valt enorm mee.Bij St. Goar nemen we een afslag naar de A61, maar dit is wel krap en stijgend.  We hebben in totaal geen files gehad, af en toe wel iets langzamer rijden, maar we zijn om 13:50 uur thuis.

Thuisgekomen heeft Brian alvast de wasmachine geprogrammeerd; hij verwachtte ons nog niet zo vroeg, maar dat geeft niets. Hij heeft zijn best gedaan en heeft het enorm druk gehad. Zelf maar twee maal gekookt, omdat hij alle dagen gewerkt heeft.

Dan vertelt hij, dat hij ook op vakantie gaat: met Vincent samen liftend door Europa. Ze willen in ieder geval Rome bezoeken en naar Spanje gaan. Er moet nog ingekocht worden.

De tomatenplantjes doen het goed, er zijn al verschillende rode tomaten te plukken!IMG_20170808_142428 thuis: tomaatjes eigen kweek

Dan even de mail nakijken; op de camping geen televisie, krant of internet. Radio alleen ’s avonds aangezet voor het laatste nieuws en het weer. Een echte natuurcamping, zelfs in de waterkoker, die toch veel gebruikt is, geen kalk. ’s Avonds na 22:00 uur absolute stilte, alleen het kabbelen van het beekje met watervallen te horen en af en toe het zoeven van de trein. Echt tot rust komen, dus.

Dit weekend weer werken, dus even uitzoeken: 385 mails!