Chocoladefestival Hattem 14 oktober 2017

14 oktober 2017 - Hattem, Nederland

We zagen een promo deze week en hebben besloten om er vandaag naartoe te gaan. Eerst even thuis wat dingen afwerken en dan vertrekken we.

Het weer is fantastisch, zo rond de 20 graden, dus ik verwacht dat alle chocoladewerkers wel in de schaduw zullen staan.

We slaan af bij Hattem en parkeren buiten het centrum. Dan blijkt, dat we nog een eindje moeten lopen, maar wat geeft het. De omgeving is mooi. Als we dichter bij het centrum komen is daar links een haven en rechts het centrum. Het is er razend druk; je ziet het aan de rij auto's op de weg en aan de geparkeerde fietsen, net buiten de stadspoort.hattem 1

Als we binnen de poort komen, lopen wij rechts, terwijl links de chocoladekramen staan. Daar is ook de schaduw. We lopen dus rechtdoor en komen zo op het stadsplein. hattem 15 Het is een prachtig stadje, maar door de kermis en kramen is er weinig van de panden te zien. Werkelijk alle slagers zijn vandaag dicht, maar dat komt ook wel door het festival. De mensen kunnen niet eens binnen komen. hattem 2 Natuurlijk proeven we links en rechts wat.

We kopen wat voor onszelf, maar ook voor iemand anders (vanavond).lekkers bij de koffie Als we teruglopen, nemen we een andere route en komen in het bos terecht, waar op dat moment een military gehouden wordt. We lopen over het parcours; uitkijken dus. Foto's en filmpjes gemaakt. Dus kijken en genieten....