Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Lorch

2 augustus 2017 - Lorch, Duitsland

Woensdag 2 augustus.

Gisteren even met de campingeigenaar gesproken, wat een dagkaart trein betekent is we naar Mainz nemen.

Hij start zijn computer op en zoekt en zoekt. Dan pakt hij een map met allerlei loop-, wandel, fietsroutes plattegronden, ook die van Mainz. Als ik een handy bij me heb, mag ik foto's maken, en dat doe ik dan ook. Foto plattegrond MainzHij wijst ons erop dat Wiesbaden niet meer is, zoals vroeger, Veel winkels zijn gesloten, een saaie stad. Maar Mainz is andere koek. Daar zijn mooie panden bewaard geblezen. Hij laat ons zien waar te parkeren, hoe te lopen en waar de mooiste plaatsen zijn. Hij wijst erop;, dat het verkeer in Wiesbaden en Mainz chaoitisch is.
Dan vandaag: het blijft droog, geen regen, maar het wordt nogal heet. Voor mij betekent dit, wasdag en Herman haalt de sleutel. Ik verzamel zoveel mogelijk wasgoed, ook dat van het bed en de eerste was gaat erin. Tot 13:00 uur hebben we tijd om even boodschappen te doen en bij het treinstation even verder kijken.
Dan blijkt dat er een kaartje, enkel naar Mainz € 4,80 kost, maar een dagkaart € 9,35. Dat wordt ie dus, maar dan morgen of zo.De wasruimte op de camping
Terug op de camping is het net voor enen en ik loop het washok in: waterkraan afgesloten, dus nog geen steek verder. Hup, waterkraan aan en nu tot 14:30 uur wachten, tot de eerste klaar is, maar ja. Tijd genoeg vandaag en de droger gebruiken.