Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Kiedrich

1 augustus 2017 - Kiedrich, Duitsland

DInsdag 1 augustus.

Ik slaap nog niet als het onweer begint. Je hoort het aankomen. Een onheilspellend dreunend geluid komt op ons af en dan: volop licht, storm, onweer, krakende geluiden, aluminium klinkende geluiden.
Herman is inmiddels ook wakker, het is rond 02:30 uur als het begint en om 03:00 uur gaan we kijken, de regen is er nog, maar het onweer is opgehouden. De deur gaat slecht open, want de luifel is neergekomen.afgebroken door noodweer
Wat blijkt: 2 pinnen zijn afgebroken, waardoor de scheerlijnen niet meer vastgezet kunnen worden. Dat worden nieuwe tentstokken. De skottelbraai is omgevallen, de stoelen een eindje verder gevonden, een knaloranje emmertje?? Wellicht meegedreven in het beekje, wat nu raast. De waslijn is omgekiept, en alles wat eraan hing ligt in de modder.
De campingeigenaar komt even kijken. Hij heeft zijn zuidwester aangetrokken en gaat van plaats naar plaats om te kijken of er hulp nodig is. Netjes van hem.
Voor vanmiddag wordt er weer gewaarschuwd: orkanen en sterke onweersbuien. We wachten het wel af. Het emmertje is wel teruggevonden, alles ligt verspreidt achter de caravan.

Het regent nog als we besluiten naar Kiedrich te gaan, maar dan binnendoor. Ik waarschuw, dat het daar ook gespookt kan hebben, maar we gan toch. Via de weg naar Bad Schwalbach, eraf naar Niedegladrbach, Obergladbach en dan via Haus v.d. Hohe richting Kiedrich. En dan is de weg afgesloten, vanwege afgelopen slechte weer. Daar is de ergste klap gebeurd. WindhoosLater horen we op de radio dat daar 200 bomen zijn omgewaaid en dat er 1000 !! kinderen, die daar op kamp zaten, ingesloten zitten en niet weg kunnen. 200 Bomen is toch wel wat werk. Er volgt straks overleg tussen overheid en ouders hoe dit op te lossen. Om 18:30 uur komt het bericht door, dat de brandweer de kinderen heeft bevrijd door een pad te maken.
Dus we komen weer terug op de weg naar Bad Schwalbach en rijden via de 260 naar beneden. Uiteindelijk komen we in Kiedrich terecht. Een pracht plaatsje, echter de kerk, een plaatje kan alleen tussen 10:00-12:30 bezocht worden. De deur is wel open.IMG_20170801_134122 Kiedrich
Vanuit Kiedrich rijden we binnendoor en komen zo in Oestich uit. Ook daar is het mooi en we stappen uit. Het regent weer. Je kunt vanhieruit ook nog naar de oud klooster, dus we rijden er naartoe.bij het klooster Helaas, € 9,00 entree, dat is ons te gortig. We rijden via Hattenheim naar de B42.
Als we de N42 weer rijden zien we plots de mooie open torentjes verschijnen, die we een week eerder gezien hebben. We gaan er zo gauw mogelijk weer af. Het is de Rheingauser Dom in Geisenheim, welke open is. Dus gauw naar binnen. Mooi hoor.....Der Rheingauer Dom
We doen daar onze boodschappen en het begint stevig te regenen. We hebben op de radio al gehoord dat de buien zich weer opstapelen. Overal zie je rotzooi liggen van de afgelopen nacht, dus afwachten maar. Op de camping valt de schade gelukkig mee, op een paar geknakte tentstokken, een grote bloempot en een vogelnestje, wat uit de boom waaide na, is het te doen. Een jonge man vertelt vannacht uit zijn tentje te zijn geweest tijdens het noodweer: doodsangsten heeft hij uitgestaan. Tsja, wij hielden de luiken dicht....

1. Marjo:
    15 augustus 2017