Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Bacharach

31 juli 2017 - Bacharach, Duitsland

Maandag 31 juli.
Vandaag wordt er eerst mooi weer en daarna onweer voorspeld. We gaan met het pontje met het pontje overvia Lorch over om vandaar naar Bacherach te fietsen, zo'n 4 km. verderop. Er ligt een mooi fietspad langs de Rijn en binnen no time zijn we er. Een prachtig stadje, met hele oude huizen, dus foto's filmpjes maken. We fietsen door het hele stadje en een gids is bezig om alle panden te beschrijven. Ik blijf even staan luisteren.Heel oud pand
De zwarte lijstenen zijn zo gestapeld, dat er geen cement tussen zit. Het zit muurvast. De stenen slorpen de warmte op, welke overdag via de zon erop schijnt. Dan kan het zomaar 60 graden nabij de stenen zijn. Daarom kan je overdag ook niet langs de wijnvelden lopen, dat is gewoon te warm. 's Nachts geven de stenen nog warmte af, waardoor het nooit echt koud wordt.
Een huis van 1392 is uitgebouwd in 1532, maar zo scheef.....
Bij de caravan aangekomen verdwijnen de foto's zo maar van het SD-kaartje, jammer, dan maar via internet wat foto's erbij zetten.
De weersverwachting voor vannacht: heftig onweer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl