Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Lorch am Rhein

30 juli 2017 - Lorch, Duitsland

Zondag 30 juli.
Geen activiteiten vandaag. Even een dagje niksen. Zelf lees ik een makkelijk leesbaar boek van Toon Kortooms, Beekman en Beekman. Herman heeft een stapel Baantjer boekjes meegenomen. Kopje koffie erbij en de benen even rust gunnen.
Het is aangenaam weer, wolkig maar toch zo'n 24 graden, dus goed te doen. Links en rechts gaan mensen erop uit, wandelen, want ze zijn slechts enkele uren weg.
De mensen voor ons hebben twee honden, een hulphond Golden Retriever en een klein keffertje, dat blaft en de hele stoel meenemen als er iemand voorbij komt.zondag 30 juli 001 voor ons
Vanavond ergens een restaurantje opzoeken, want op zondag in de vakantie gaan we altijd uit eten. Het wordt een hotel/restaurant in Aulhausen, net boven Assmannshausen. Het is er reuze rustig, horen we ook van de eigenaresse. zondag 30 2 019Eigenlijk kunnen ze wel om 20:00 uur sluiten, want daarna komt er niemand meer eten. Er zitten, buiten ons, nog twee mannen te eten in een levensgrote eetruimte.
Ik neem een Schweitzer Schnitzel mit Schinken und Kase uberbacken und Rosti, Herman neemt een Holthackersteak mit Zwiebel und Speck. We dachten dat dit rundvlees is, maar het blijkt ongepaneerde en ongeslagen schnitzel te zijn. Deze keer krijgen we geen saladeschaaltje, maar wat op het bord ligt, vult onze magen goed. Herman weet nu ook wat Haefe Bier is, troebel bier

Een wandeling over een deel van de camping (stijl ophoog) leert, dat de camping best groot is. Vaste caravans staan tot bovenop de berg, en soms zie je een stukje dak. Maar het is echt te ver om te lopen. Via allerlei trappetjes kun je langs de weg omhoog, maar sommige zijn niet meer te gebruiken, omdat ze helemaal dichtgegroeid zijn. camping 28 juli 014 trappetje omhoog wederom vele foto's.