Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Mainz

3 augustus 2017 - Mainz, Duitsland

Donderdag 3 augustus.

Dus vandaag op tijd het bed uit. De lucht is wat dichtgepakt, maar het regent (nog) niet. Geen paraplu's mee, want anders loop je er de hele dag mee. We zien wel.
Op het stationnetje kopen we twee dagkaarten. De trein rijdt elk uur, dus nog even een half uurtje wachten. Het wordt stilaan steeds drukker met mensen, die weten hoe laat de treinen rijden. Als we instappen is het al flink druk. We moeten overstappen in Wiesbaden Hbf, maar dat is niet moeilijk, de trein tegenover ons rijdt naar Mainz Hbf.Wiesbaden Hbh
Daar aangekomen zie je wegwerkzaamheden al. Komplete hoofstraten zijn afgesloten, dus het is echt makkelijker om via de trein binnen te komen. Het eerste muziekwinkeltje welke we bezoeken heeft niet veel bijzonders, maar naarmate we dichter bij het centrum komen.... Het tweede is raak. Buiten heeft hij een bak cd's staan, maar niet wat we zoeken, dus naar binnen. En jawel hoor: Mozart Idomeneo op 3 cd's! CD IdomeneoEn dat voor € 12,90. Deze man probeert ons nog meer opera's aan te smeren en heeft er verstand van, want hij noemt er nogal een paar. Maar nee, deze willen we.Bij de Bahnhof, wegwerkzaamheden
Hij wijst ons de Dom en die is al gauw gevonden. We lopen via het oude theater op een groot plein zo naar de Dom en gaan daar naar binnen.Zicht op de Dom vanuit de hal
En dan het grote zoeken, waar zijn de andere mooie oude gebouwen, waar de campingeigenaar het over gehad heeft. Als we de hele moderne wijk inlopen weten we, dat we precies de verkeerde kant op zijn gelopen. Via de verschillende plattegronden kom je er ook niet, want ze geven niet precies aan hoe te lopen, de steegjes, die er nogal wat zijn, staan er niet op. En de Info moet je aan de Rijn zoeken, dat is ook de verkeerde kant op. Niet handig dus. We komen uit bij de Citadel en hebben dan een idee waar we zitten, we moeten naar onderen en jawel, dan zijn we in het prachtige oude gedeelte.IMG_20170803_144906
Als we zo'n 5 uur bezig zijn geweest wordt het tijd om de trein terug te pakken. We hoeven niet zo lang te wachten en stappen in. Dan komen we in Wiesbaden Hbf. Ik ben er zeker van: de RB10 richting Koblenz op spoor 1a moeten we hebben, nog een kwartiertje wachten. Maar Herman is onzeker en kijkt op de borden: Lorch staat er niet op. Nee, allicht niet, al die kleine rotplaatsjes passen niet op het vel papier of op de digitale borden! Alle grote plaatsen staan erop, dat was op de heenweg toch ook! Dus ik stap in. Herman kijkt in de trein nog op de routekaart en dat stelt hem pas gerust, nu staat Lorch er wel op. Hehe.
Het is rond 17:45 uur als we aankomen in Lorch. We zoeken in Lorch en Lorchhausen naar een restaurant, maar die is er niet. Dus dan maar naar Rijnblick, waar we de eerste keer ook gegeten hebben. Herman dacht toen, dat het geen echt vlees was, wat hij kreeg, maar deze keer is hij er wel zeker van. Hij heeft een Jagerschnitzel (2 stuks) en dat gaat er goed in. Ik neem vis deze keer en bestel er een Radler erbij. Dan komen er twee pullen van een halve liter; welke is nu Radler??IMG_20170803_145330 Heel veel foto's.

1. Marjo:
    15 augustus 2017
    Blijft leuk om zo mee te reizen