Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Idstein

25 juli 2017 - Idstein, Duitsland

Er wordt niets als regen voorspeld, dus weer met de auto ergens heen. We slapen eerst wat uit, rustig ontbijten en koffie drinken en dan naar Idstein via de B42.

Het is druk op de weg en bij Rudesheim een flinke opstopping vanwege wegwerkzaamheden. Vrachtwagens moeten vanuit de werkzaamheden achteruit ertussen, dus dat duurt een tijdje.

Idstein is werkelijk prachtig met vakwerkhuizen in allerlei kleuren. ;Idstein 25 juli 011 prachtig pandEen blauw huis staat schots en scheef. try 001 scheef pandHet is niet zo groot en als laatste bekijken we de stadstoren. We gaan een trap op en komen dan uit bij de toren, welke blijkt te horen bij een heel bouwwerk. Zowel beneden als hierboven hangen bronzen plaatjes met daarop de namen van geslaagden van allerlei opleidingen. Apart.Idstein 25 juli 024 geslaagd
Vanuit Idstein rijden we naar Taunusstein. Daar aangekomen valt het helemaal tegen; een lange weg door een modern centrum en hup, je bent weer aan de andere kant. Geen bordje gezien van Altstadt, dus dan maar via Bad Schwalbach terug naar Lorch. Onderweg eten we wat en doen wat boodschappen. Deze keer niet voor op de skottelbraai, want op de camping is het een grote plas water. Dat wordt soep met stokbrood en wat voorgekookte pasta met?? We komen nu via de andere kan Bad Schwalbach binnen en dan zien we, wat we gisteren gemist hebben: een prachtig oud centrum. Maar deze bezoeken we nu niet meer.
Het is flinks fris met zo' n 13 graden, dus mijn vest hou ik maar aan. Veel foto's te zien!