Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Eltville am Rhein

24 juli 2017 - Eltville am Rhein, Duitsland

Maandag 24 juli.
Slecht geslapen, veel last van de fietstocht EN koffie gedronken, dus welk van de twee dit gedaan heeft?? Gisteren kontakt gehad met Patrick, welke ons de weersverwachting heeft gestuurd. Vandaag 95% kans op regen. Dus fietsen wordt het niet.
We plannen om naar Bad Schwalbach te rijden. Vannacht heeft het flink geregend, maar om 10:00 uur is het droog. Het is 30 km verderop de berg op. Men is daar flink aan het verbouwen en we zetten onze auto bij de kruidentuin. In hBad Schwalbach volkspark

In het park is een overkapping, waarin een oude koperen bron te vinden is.Maandag 24 004

Vandaar af is het maar een paar honderd meter lopen naar het centrum. Dat valt tegen, na 15 minuten hebben we het gezien. We opperen verschillende plaatsen: Taunusstein, Eltville? Het wordt Eltville (Oude Villa), richting de Rijn. Daar aangekomen kunnen we de auto bij de brandweerkazerne zetten, dit valt net buiten de ring.
We lopen richting het centrum als er een stoet van jongeren met tractoren komen. Een bonte stoet met aftantse caravans erachter.
Eltville is werkelijk prachtig met alle vakwerkhuizen en een heus kasteel met rozentuin. 24 juli 2017 010 Tuin bij het kasteelDus deze keer ook foto's met m' n gsm genomen; die zijn veel mooier dan die van het fototoestel. Maar ja, moeilijker over te zetten op de computer.
We eten bij een bakker, heerlijk broodje frikadel (hamburger). Naast ons zit een persoon, die het druk heeft met zijn rozenkrans, alleen gebruikt hij deze niet op de de juiste wijze. Dan pakt hij een velletje papier, en ik zie dat deze helemaal volgekrast is. En jawel hoor, er wordt weer wat bijgekrast. Ik wijs Herman erop en hij ziet ook dat het niet klopt. Het blaadje verdwijnt en de rozenkrans komt weer tevoorschijn. Dit herhaalt zich diverse malen, dus ik maak er een klein filmpje van.
Als we teruglopen naar de auto rukt net de brandweer uit. Met 5 !! wagens. WIj wachten wel even, voordat we wegrijden. Even later komt politie en ambulance. Wij rijden een andere kant op, dus weten echt niet wat er aan de hand is.
We rijden richting Rudesheim en doen daar onze boodschappen. Als we op de B42 richting Lorch rijden begint het hard te regenen. We zijn benieuwd hoe het er op de camping uitziet.
Als we aankomen is het droog. Het heeft hier wel geregend. Het duurt niet lang of het komt met bakken de lucht uit. Als het wat droger is, steken we de skotelbraai aan en we kunnen droog eten. Ook het afwassen gebeurt droog. De Deense buren durven het nu ook aan en de skotelbraai komt tevoorschijn. Maar zij hebben pech, weer een hoosbui. Dus pa moet onder de luifel toch een maaltijd in elkaar zetten. Men moet toch eten....24 juli 2017 001 toch mooi weer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl