Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Kaub en Lorelei

23 juli 2017 - Lorch, Duitsland

Zondag 23 juli.

Lekker uitgeslapen. Vannacht heeft het geregend, maar nu kunnen we lekker buiten, met uitzicht over de Rijn, ontbijten en koffie drinken. We lopen naar de info om te kijken wat het menu is: veel couscous, rijst en niet echt wat we lekker vinden. 3 Keuzes en we kiezen voor de worst met Bratkartoffeln, ach we zien wel. De volgende keer kijken we eerst wat er is en besluiten dan van ja of nee.

Na enkele zenders afgeluisterd te hebben, kans op regen, zetten we de fietsen achter op de auto. Ik neem alleen een fototoestel en een regenjas mee. Herman een jas en portemonnee. We fietsen in ieder geval naar Kaub, zo'n 6 km. verderop.zondag 23 juli 2017 050
Het fietspad daarnaartoe is goed te rijden en we hebben een mooi uitzicht over de Rijn. Maar een goed halfuurtje gefietst en we besluiten toch verder te rijden naar de Lorelei, wat op de kaart ook zo'n 5 km verderop ligt. Maar dat val wat tegen, het is zo'n 8 km verderop. Ik vrees het ergste, want verder dan 20 km red ik niet (nog steeds last van het stuitje, wat er in 2003 is uitgehaald). zondag 23 juli 2017 045 Lorelei
We drinken wat bij een rock-restaurant. De eigenaar heeft een Harley Davidson-shirt aan en de aanplakbiljetten geven aan, dat er hier rock en blues-avonden worden gehouden.  Herman loopt naar binnen en ik zie hem rondkijken en teruglopen. Hij komt naar buiten met: dat moet je echt zien, er staat een drumstel binnen en nog veel meer. Dus ik met het fototoestel in de hand naar binnen. Echt waar, als je nog een instrument kwijt wilt...... Uitbundig zat. Buiten zagen we de kleurige muren en terras al.zondag 23 juli 2017 034 Bernie's Jazz Bar
Hierna fietsen we door naar de Lorelei. We steken de weg over (want het fietspad werd steeds smaller er slechter), stallen onze fietsen en lopen over de rotsen richting het beeld. Het is echt niet druk, dus foto's maken lukt wel. Terug lopen we via een wat gemakkelijker gaanbaar paadje. We zien aan de overkant een bord naar boven wijzen: Lorelei, maar inmiddels weten wij, dat je dan op de rots bovenaan uitkomt. Een paar Jappanner staan te kijken: helemaal daar?? ik loop naar ze toe en laat een foto van het beeld zien. Er wordt geknikt. Ik wijs naar links, rechtdoor lopen en opgelucht wordt er gepraat en geknikt; bedankt.
Nu weer terug. We kunnen nog naar St. Goarshausen rijden en daar een pontje nemen, maar dan rijden we nog 6 km. verder. Dat zie ik niet zitten, een andere keer maar. En we rijden terug. Flinke tegenwind, dus het duurt wat langer en ik moet onderweg stoppen om wat pijn weg te strekken, anders red ik het niet. Herman oppert bij Kaub om de auto te halen, maar die laatste 6 km. zal nog wel lukken.
Als we terug zijn op de camping hebben we Deense buren. Die zullen niet zo lang als wij blijven.
We zorgen dat we op tijd in het restaurant zijn. We kunnen binnen of buiten zitten, plaats genoeg, maar alles is gereserveerd. We kiezen voor binnen bij het raam. Binnen now time hebben we de kaart voor het drinken: Herman een halve liter Landgauer bier, ik een Radler. Het glas is nog niet gevuld of de salade komt. Altijd die eerst opeten hoor erbij.zondag 004 Simpel en te duur Nog net op, komt het bord met twee worsten, gebakken aardappelen en een schaaltje mosterd. Je betaald hier € 12,90 voor, echt teveel.  Gisteren heb ik voor een Jagerschnitzel  gekozen voor hetzelfde geld! En om 18:10 uur staan we weer buiten, gegeten en gedronken. Dit is hier wel de laatste keer geweest. Als wij vertrekken zitten er ca. 4 paartjes, dus hoezo vol - vol?? Nu krijgen wij als "bewoners" van de Freistaat wel 10% korting op het geheel.zondag 012 Freistaat Flaschenhals