Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Lorch am Rhein

22 juli 2017 - Lorch, Duitsland

Zaterdag 22 juli.

We vertrekken om 08:45 uur. Tomtom mee, want anders moeten een disk in het apparaat doen en kunnen dan geen radio horen. Deze geeft aan: 295 km. te gaan, en dat kan kloppen als we over Haps rijden.
Alleen: op de borden staat Koblenz 30 km. korter aangegeven, dus ik ben bang teveel om te moeten rijden. Dit keer heb ik de route niet voorbereid, wat ik anders wel doe. Ik pak even de kaart erbij, maar die geeft net niet aan, wat ik wil zien. Precies in een hoekje van het boekje. Maar ik zie, dat we van de A61 over kunnen gaan op de A48. Dus, als we zover zijn, wijs ik Herman erop, dat dit korter is.
We gaan eraf, maar de Tomtom blijft zeuren; terug, terug. Nou ja, denkt Herman, dan maar terug. Dat hebben we geweten. We " zouden" de N42 aan de rechterzijde van de Rijn moeten hebben, maar komen aan de linkerzijde op de N9 uit en moeten dus een pontje nemen.  Hup, € 10,60 lichter komen we aan de overkant... Een les voor de volgende keer, reis goed voorbereiden, want de Tomtom is ook niet alles. Later nog even op een andere kaart gekeken en inderdaad, de A48 was beter geweest.
We komen aan via een stijle, eenrichtigingsweg langs de druivenvelden Zaterdag 22 juli 2017 Lorch 012met een prachtig uitzicht over de Rijn. Hobbelend en bobbelend, veel bochten stijl omhoog, maar dan zijn we er. Eerst moet je een eind naar boven, naar de Office. Daar krijgen we ons plaatsnummertje. Hij vertelt ons, dat je van te voren het restaurant moet bespreken, maar voor vandaag zit het al vol. Nou, dan morgen maar. Morgenochtend moeten we wel even vertellen wat we willen eten, want het is iedere dag anders en uitverkocht.
We hebben onderweg rond Koblenz plensbuien gehad, maar sinds we zijn aangekomen geen druppel meer gezien. Dus we kunnen rustig opbouwen. Als we naast de caravan gaan zitten kijken we uit over de Rijn. Mooi zeg.Zaterdag 22 juli 2017 Lorch 013
Even een bakje koffie drinken en dan, via een andere eenrichtingsweg, weer naar beneden, even wat inkopen doen en wat eten. Het valt niet mee, heel veel eenrichtingsweggetjes, dus we rijden ons vaak vast, maar uiteindelijk vinden we de ReWe.
Een restaurant kunnen we niet gauw vinden. Elk dorp, wat we verderop bezoeken: of dicht of helemaal geen restaurant. We komen uiteindelijk weer  terug in Lorch, langs de Rijn. Heerlijk gegeten voor weinig euri's. Het enige wat hier en op de camping niet kan: pinnen. Dus morgen maar weer langs de bank, voor het geval dat.
's Avonds even naar de weersvoorspellingen luisteren, want dan kunnen we wat plannen. Bij regen wordt er niet gefietst.

1. Marjo:
    11 augustus 2017