Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus St, Goarshausen

26 juli 2017 - Sankt Goarshausen, Duitsland

Woensdag 26 juli.
Het wordt droog weer, wordt er gezegd op de radio, dus we gaan fietsen. Deze keer plaatsen we onze auto in St. Goarshausen langs het water, met uitzicht op de Lorelei. Het is stijl omhoog naar de binnenstad, maar die is mooi.26 juli 2 101 zicht vanaf de parkeerplaats Niet al te groot en we fietsen een stukje door. We hebben al gepland met de pont naar de overkant te gaan, naar St. Goar woensdag 26 juli 039 Grote Kloken vandaaruit naar Oberwesel. Daar hebben we al aan de andere kant van de Rijn gereden en gezien dat het daar ook mooi moet zijn.
Op de weg naar Oberwesel rijden we een loper voorbij, welke richting Oberwesel loopt. Hij heeft een rugnummer van Duitsland op, maar ook een poppetje in de kleuren van de Vierdaagse Nijmegen op zijn shirt. Dus Herman spreekt hem aan. Hij, en meerdere, loopt 1300 km in 19 dagen tijd. Zo'n 55 km. per dag. Ik geef het je te doen.
Vanaf de fiets heb je een prachtig uitzicht op de ruines en kastelen aan de overkant en ook Oberwesel is goed te zien. Veel torentjes en stadsmuren. 26 juli 2 057 OberweselWij komen Oberwesel via een poortje binnen en rijden langs de dikke stadswand. We rijden door naar de Liebfraukirche, 26 juli 2 061 Oberweseldie rode op andere foto's. Een prachtige kerk, zowel van buiten als van binnen (filmpjes).
Ook de Lorelei is nu te zien: de grote rots. 26 juli 2 012 Lorelei
We rijden weer terug en maken nog wat foto's van alle moois wat we tegen komen.
Eenmaal op de camping aangekomen is het water bij de caravan weggetrokken en de was is droog. We gaan lekker in het zonnetje zitten, die is aardig warm.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjo:
    11 augustus 2017
    Wauw ziet er zo leuk uit. Wanneer waren wij hier met het koor ?
  2. Sylvia Paalman:
    Niet met een koor
  3. Marjo:
    11 augustus 2017
    Jawel toen was Piet Kersten er nog bij. We hebben nog gedanst in Rüdesheim. Ook nog gevaren langs de Lorlei
  4. Sylvia Paalman:
    11 augustus 2017
    Klopt, maar dat is lang geleden....