Vakantie Drenthe 2020 1 september

1 september 2020 - Wezuperbrug, Nederland

Dinsdag 1 september

Vandaag gaan we een route fietsen van 40 km. Even wachten tot de temperatuur wat aangenamer is, want vannacht is het behoorlijk koud geweest (6 graden). Dus rustig koffie drinken en dan starten we bij een zwak schijnend zonnetje. Er zijn lange stukken door de bossen, maar het fietspad is goed. Heel anders dan in Duitsland, waar je op en neer moet!

Onderweg zien we ooievaars en eindelijk kan ik een foto maken, want deze blijven op de grond zitten. Een schaapsherder zit op een stoel en laat de hond zijn werk doen. Af en toe gaan de schapen op het fietspad en de hond zorgt ervoor, dat ze weer op het veld gaan grazen.

Orvelte (12)

In Orvelte stappen we af, wat is het hier mooi, maar zó druk! We gaan niet overal naar binnen, want dat vinden we te riskant. Kennelijk hebben anderen daar geen last van, maar wij gokken niet met onze gezondheid. Met museum van Jan Kruis is vandaag gesloten, ook het museum van oude auto’s is vandaag dicht. Maar Orvelte is, als je de route langs het kanaal neemt, maar 4 km. verderop, dat is te doen.

Orvelte (33)

In Westerbork eten we een broodje bij de bakker en dan gaan we weer terug. De terugweg is toch wat klunen bij Aalten. Ook het fietspad in het bos is een smal olifantenpaadje, je moet hier geen tegenliggers krijgen!

Deze keer worden we over de loopbrug van het Oranjekanaal teruggestuurd naar het beginpunt.

Herman merkte vanmorgen dat zijn achterband aan de buitenkant gescheurd is, dus even een fietsenmaker bellen. Die gaat pas om 17.00 uur open, dus afwachten wanneer de fiets klaar is. Daarna halen we wat Chinees eten, net twee huizen daarvandaan.

fietsenmaker (2)

Morgen even Hattem bellen of de boottocht, welke zaterdag gepland staat, verzet kan worden ivm het weer!