Vakantie 2020 2 september

2 september 2020 - Borger, Nederland

Woensdag 2 september

’s Morgens kunnen we weer buiten ontbijten en er komt een koolmeesje kijken. Hij komt tot op de tafel! Dus we laten wat brood op de grond liggen, en jawel hoor, hij gaat er bovenop zitten.

Koolmees

Herman zijn fiets is vandaag om 17.00 uur klaar, dus een fiets bij de receptie huren. Voor 24 uur betaal je maar € 11,= dus dat is te doen. De fiets heeft 7 versnellingen en fietst prima.

huurfietsen (2)

We hebben een route uitgestippeld naar Borger, met onderweg een aantal hunebedden. In het verleden hebben we er al enkele gezien, maar de grootste nog niet.

Borger Hunebedden

In Borger drinken we koffie mét appeltaart (zonder Corona invullijst bij bakker, aan  één zijde handgel en is leeg) en dan fietsen we naar het Hunebedcentrum. Net als bij vele andere gelegenheden moet je voor het museum van te voren kaarten geregeld hebben, en dat hebben wij niet. Gelukkig kun je er wel gewoon rondlopen en bij de Hunebedden komen. Musea zijn we toch niet van plan te bezoeken.

Het is er best wel druk, en dat is niet gek met dit weer. 21 Graden is goed om te doen en morgen voorspellen ze een dag vol regen.

Via een andere, kortere, route fietsen we terug en doen meteen wat boodschappen.

Westdorp 2

Als we weer op de camping zijn zit het koolmeesje al te wachten, zou er al iets zijn?

Morgen regent het de hele dag, we gaan nog denken wat we doen. Wellicht naar Exloo, naar het grote warenhuis. En Schutrups is een grote schoenenzaak…..