Vakantie 2020 Drenthe 31-08

31 augustus 2020 - Wezuperbrug, Nederland

Maandag 31 augustus

Vandaag gaan we naar Duitsland om wat boodschappen te doen en te tanken. De belasting is verlaagd tot 1 jan. 2021, omdat het Coronacrisis is.

Vanochtend hoorde Herman de brandweer rijden, en we zien dat de weg is afgesloten en een pompwagen, die water uit het kanaal haalt.

Dus nu is de prijs van mijn lekkere Hugo maar € 1,25 en de benzine kost nu € 1,22 per liter! Dat scheelt. Meteen wat inkopen voor vanavond (het eten) lekkere varkensschnitzels, asperges en baby aardappeltjes (die hoef ik niet te schillen).

Naast de Aldi is de Getränken-winkel, dus Herman kan de halve liters bier kopen.

Aldi

Op het parkeerterrein staat een eettentje: met Nederlandse kroketten, Nederlandse frikandellen, joppiesaus, maar daar komen wij niet voor. Ze heeft ook worsten, frites en hamburgers, koffie en thee. We moeten onze gegevens achterlaten voor de Corona.

Op de terugweg koop ik wat lekkers bij een bakker. We rijden door naar Schoonoord en slaan over de brug linksaf (bij de pompwagen), want daar is een autogarage. Herman wil daar even naar toe, omdat de la onder de bestuurdersstoel eruit moet, omdat daar routekaarten achter zijn geschoven. Het is een fluitje van een cent (als je weet hoe het moet). En dan gaan we terug naar de caravan om heerlijk te genieten van een kopje koffie met wat lekkers erbij.

Inmiddels zijn de poetsvrouwen van de huisjes druk bezig. Om 15.00 uur moet alles klaar zijn en het is net 14.55 uur. Dan komen er nog twee vrouwen bij. Kennelijk hebben de gebruikers een zandbak binnen achtergelaten, spullen niet teruggezet en rommel achtergelaten. Om 15.05 uur is alles klaar en vlak daarna komen de nieuwe bewoners.

Na het eten fietsen we nog een rondje Schoonoord en aan de andere kant van het kanaal weer terug, want er zijn overal bruggen. Ik zie een ANWB-bordje Kuierpadtien (van de oude campingeigenaar), tegenwoordig heet dit korter Kuierpad. Als we de weg oversteken zien we in het bos de oude huisjes met kapotgeslagen ruiten in het bos staan. Achter ons eigen huisje staan er ook. Ze zijn van steen, maar niet bereikbaar met een auto. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen….

oude naam nog op ANWB bordje

Bij terugkomst op de camping fietsen we over de camping, voorbij de vijver en zien dan hoe groot de camping is, jeetje wat een plaatsen. Een tentenveld, campingplaatsen en we komen uit bij de nieuwe stenen huizen. Allles schijnt bezet te zijn.