Vakantie 2020 Drenthe 30-8

30 augustus 2020 - Wezuperbrug, Nederland

Zondag 30 augustus

Met wat onderbrekingen toch goed geslapen. Om 08.45 uur lekker douchen en alvast ontbijt klaar zetten. Het is wat fris, dus binnen eten. Het kijkt wat bewolkt dus even wat boodschapjes bij de campingwinkel en koffie drinken. Na de lunch, buiten, gaan we toch wat fietsen, alvast richting Schoonoord, wat nog geen 2 km. verderop ligt.

We fietsen toch wat verder, want het is nog steeds droog. Als het het bordje Kiel zien gaan we links het fietspad op, richting Wezuperbrug, nu door de bossen. Het is er goed fietsen, mooie paden, en we komen zomaar op een bloeiende hei uit. Wat is het hier rustig! We zien wat keien op elkaar, duidelijk uit de hunebedden tijd, de Kielse Kei ligt wat verder in het bod, die laten we links liggen.

op de heide achter camping

Eenmaal op de camping wisselen we wat stoelen van buiten naar binnen, omdat die toch prettiger zitten en we hebben toch van alles 6 stuks.

Om half vier gaat toch de zon nog schijnen!

Om 18.00 uur gereserveerd bij het restaurant op de camping. Handen wassen van te voren en een formulier invullen aan tafel. Ik vertel er wel bij, dat ik nies en hoest vanwege een allergie. Drinken in een flesje is wel wat aparts! Een meisje neemt de bestelling op en een jongen is duidelijk goed opgeleid. Hij komt met een arm op de rug aan, in zijn andere twee borden. De borden worden netjes uitgeserveerd en dan gaat er een arm schuin over de borst en een achter de rug. Coronaproef dus.

Corona Lijst camping restaurant

We bestellen beide de schnitzel met champignons, uien en pepersaus. Wat we krijgen is heerlijk. De bijgeleverde frietjes zijn heel lekker, een kom salade erbij en genoeg te eten! Voor herhaling vatbaar. Als toetje neemt Herman de Irish Coffee en ik de Dame Blanche. De kelner heeft een tweede lepel bij, maar dat hoeft niet; ik kan deze wel aan en Herman houdt er niet van.