Vakantie 2020 Drenthe 7-9

7 september 2020 - Odoorn, Nederland

Maandag 7 september 2020

Vandaag gaan we een rondje Hunebedden rijden. Gisteren werd er droog weer voorspeld en 19 graden, dus een route uitgezocht.

’s Morgens om 08.00 uur regent het, o! We ontbijten eerst, nu binnen, want het is fris. En ik kijk even op buienradar, een flinke strook regen en buien staan te wachten. Eerst even koffie drinken en dan weer op de radar kijken. Nu geeft het aan dat het zuidelijker, richting Emmen zal gaan.

We wagen het erop en fietsen aan. Wanneer we het eerste hunebed vinden, spettert het wat. Maar het wordt ook weer droog. In het bod vinden we de schaatsbaan, dat is duidelijk te zien aan het beeld, de lamp in het midden en de kantine. Waarschijnlijk zal daar een ven moeten liggen, maar het is kurkdroog.

Klein Hunebed (2)

Onderweg zien we bij een ven in de verte de Hooglanders en de zwarte ligt rechts op het veld.

Hooglanders

We vinden weer een hunebed, en nu spettert het weer. We komen in Klijndijk, Odoorn, ’t Haantje en via de bossen weer terug naar het startpunt. Zullen we eerst boodschappen doen? Nou, nee want de lucht trekt dicht. Eenmaal terug bij het huisje begint het echt te regenen.

We doen de boodschappen in Schoonoord en het is duidelijk rustiger dan vorige week; geen Duitsers meer die in de weg staan, steeds midden in het pad…….

Gisteren zijn er verschillende huisjes leeg gekomen en de poetsers zijn volop bezig.

Morgen wordt het “weer” droog en willen we naar Winsum. Fietsen achterop de auto, dus een route uitzoeken