Vakantie Drenthe 2020 6-9

6 september 2020 - Orvelte, Nederland

Zondag 6 september 2020

Vandaag wordt er een natte dag voorspeld, maar we starten met een zonnetje, dus buiten eten en even op buienradar kijken: tot 13.00 uur in ieder geval droog, dus we gaan fietsen.

Orvelte staat op de planning, zodat Herman naar het Oude Vrachtauto's museum kan en ik naar de pannenkoekenbakker om een pannenkoekenpan te kopen. Het is er al vroeg druk, veel fietsers en er is een jaarmarkt. De entree kost € 5,=, dus die laten we voorbij gaan. We zijn op de fiets en kunnen niet al te veel meenemen. Herman heeft een kaartje gevraagd van het Oude Vrachtauto's Museum, omdat hij nog veel onderdelen heeft voor de auto’s. Blije heren!

oude vrachtwagens museum (2)  pannenkoekenpan

We willen nog naar Aalden fietsen, want daar zijn ook van die oude boerderijen te zien. Aalden ligt zo’n 7 km. verderop en als we daar aan zijn gekomen, begint het te spetteren. We schuilen bij een overkapping van een winkel, die gesloten is. Als het wat droger is, willen we verder, maar dan barst het los. We schuilen weer bij een overkapping, waar het al snel drukker wordt. Het regent inmiddels poppetjes. Na een half uurtje wordt het droog en we hebben al op de kaart gekeken wat de kortste weg terug is. We hadden de boerderijen nog niet gezien, maar daar komen we wel langs via de terugweg. Toch de moeite waard om later misschien nog te gaan bekijken, maar nu fietsen we door.

Via Zweelo binnendoor naar Wezup en daar de kortste route naar Wezuperbrug, we komen droog aan. Gauw koffie zetten en dan wordt het al weer natter.

En, om 18;00 gaan we eten in De Börker Westerbork; nooit meer: Een donker hol, alleen in het midden verlicht, geen muziek, de tafel is met kringen, niet schoongemaakt. De papieren placemats  op het tafel  zijn vies, niet afgehaald. Het meisje brengt een menulijst, vies, gekreukt, niet Corona-proof. Die had beter geplastificeerd kunnen zijn. Herman wil een glas la Trappe, ze weet niet welk glas gebruiken. Ze geeft ons een papier om in te vullen voor Corona, en horen haar steeds haar neus ophalen, snif, snif….

Ze brengt de drankjes en zet deze op vieze, gebruikte, kromme viltjes.

Börker restaurant

Er komen zes oudere mannen binnen, de een nog smoezeliger dan de ander. Loopstokken, kapotte sloffen en als de dikste gaat zitten kijken we zo in zijn grote, brede brievenbus. We horen ze bestellen en één van hen wil wel een softijsje, anders moet hij zo lang wachten. Er wordt gelachen, ook door andere klanten, die meteen ook een hoorntje softijs bestellen. Als het ijsje op is, is de soep nog niet klaar en meneer neemt nog een ijsje. Ik moet er niet aan denken, vooraf twee ijsjes!

We willen een schnitzel, en deze is in de frituur gedaan. Dus te veel gebakken, dun, dus te gaar. Het saus is erover gedaan, koud, dus uit een potje. We krijgen er een schaal salade; smaakt nergens na, is alleen een olie over gedaan.

Echt geen aanrader dus!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade