Tuincentrum Leurs Venlo Kerst, 30-11-2018

30 november 2018 - Venlo, Nederland

Vandaag gaan we met de BoodschappenPlusBus van Ons Welzijn naar Venlo. We halen vijf dames op, die al in de kerststemming zijn.

Rond 11:45 uur zijn we daar en lopen naar binnen. In de hal In de hal staan verschillende kerstopstellingen en dat belooft wat. We mogen binnendoor naar het restaurant lopen.

We drinken eerst een kopje koffie in het restaurant en daar spreken we af om 15:15 uur weer samen te komen. Na de koffie is ieder vrij te gaan en te staan waar ze willen.

Zelf heb ik deze week al veel gelopen en begin dat ook te voelen, maar ik kan het niet laten om toch door de winkel te gaan, wel de lange route. Daar heb ik geen spijt van, zoveel moois is er te zien!

prachtig toch   sneeuwpop  zingende pinguins

Blader maar door alle foto's en filmpjes, ze staan hiernaast.

Onderweg eet ik een lekkere pizza in een van de tuincafé's die het tuincentrum rijk is.

Dan kom ik in het kerstdorpcentrum! Hier wordt flink uitgepakt, want er zijn legio mensen, die dit kopen om een kerstdorp thuis, restaurant of winkel uit te stallen

zo mooi

Ik bedenk me dat als we om 15:15 uur samen komen, iedereen nog moet af rekenen, en de rijen zijn bij de kassa's af en toe best lang. Ik ben ruim op tijd bij het restaurant en dan zie ik Jan.  Ik vraag de bussleutel. Dan reken ik alvast af. Dat vind hij een best idee.

Ik tref bij de uitgang al twee dames die klaar zijn, en neem hen mee naar de bus. Die staat nu zo strak ingeparkeerd, dat er niemand in kan en ik zet de bus met de instapzijde naast de ingang. Dan komt Jan naar buiten: 2 dames zijn klaar, maar een laatste gaat het fout. Zij is haar tas vergeten en weet ook ongeveer waar. Er wordt naar de afdeling gebeld en de tas blijkt gevonden. Maar het duurt wel een half uur langer, voordat de tas werkelijk bij de kassa aankomt. We kunnen vertrekken.

Inmiddels is het 16:00 uur en de spits op vrijdag is al volop in gang. Ik bestluit om over de Middenpeelweg terug naar huis te gaan, en dat blijkt geen slecht idee, we kunnen doorrijden. Maar zelf ben ik om 18:30 uur pas thuis.

Volgend jaar wordt Intratuin Duiven op de lijst gezet; daar is de grootste Kersttuin van Nederland, twee verdiepingen. Wellicht gaan we dit jaar zelf even kijken.