Taching am See

19 juli 2014 - Ellenberg, Duitsland

Zaterdag 19 juli 2014:

We vertrekken rond 08:45 uur. We hebben besloten een kilometer of 550 te rijden en dan ergens op een camping te overnachten. We hebben een route uitgestippeld en een campingboek bij ons, dus dat zal wel lukken. In iedergeval zullen we Karlsruhe en Stuttgart mijden vanwege de files.

Rond 16:00 uur zijn we bij Würzburg, wat doen we, rechtdoor via Regensburg of naar beneden? We besluiten zuidwaarts te gaan en te overnachten in Ellenberg.Duitsland, Ellenberg 19 juliDuitsland, Ellenberg 19 juli

In Ellenberg blijken er twee campings naast elkaar te zitten: Sonnenberg is vol, dus naar Fuchs. Herman heeft veel last van de ontsteking aan zijn enkelpees en dit is een terrassencamping. We besluiten bovenaan, bij de poort, te gaan staan, zodat we ’s morgens snel weg kunnen. De camping is goedkoop, zo’n 15 euro per nacht, alles erop en eraan. Ook het eten en drinken is er niet duur. Het enige nadeel is dat we bovenaan staan en dus naar beneden moeten. Dit is erg stijl, en zeker bij het teruglopen erg lastig voor Herman.Duitsland 19 juli 2014Duitsland, Ellenberg 19 juliDuitsland 19 juli 2014Duitsland, Ellenberg 19 juli

De camping ligt aan een meer. Het is prachtig weer en er wordt daar gezwommen, gevaren en gevist.