Italie, 24 juni t/m 1 juli

1 juli 2014 - Thuis, Nederland

Dinsdag 1 juli 2014: Ontbijt om 07:00 uur; het is dus wel in die te kleine ruimte ontbijten en al gauw zijn er problemen. Er kan gebakken worden (eieren, spek, tomaten) dus het stroopt ontzettend op. Er is bovendien een groep chinezen, welke wel van een gebakken eitje houd. De vuile vaatwas wordt niet opgehaald en dien je zelf op een kar te zetten, maar door de drukte ziet niet iedereen dat. Je eet snel en zorgt dan een ander kan zitten.1 juli 2014 Nesselwang

Wij vertrekken om 08:00 uur en zullen ruim vier uur rijden voor de eerste stop (Hockenheim).1 juli 2014 pauze

De tweede stop is om 14:45 uur. Gerda heeft gezegd snel naar de wc te gaan. Wij zijn wat langzamer, omdat we eerst de kleding vanaf de achterbank halen. Dus loopt Tessa voor ons. Net bij het opstappen van de stoep gaat het helemaal fout, Tessa struikelt en ze kermt van de pijn; ze zegt net een nieuwe heup te hebben, dus ik vraag of ze daar pijn heeft. Ze is wat in de war. Een tweede man komt er bij en we draaien haar op de rug. Ik roep naar Dree een kussen te brengen. Ze zegt dat het niet haar heup is maar haar knie. Ze heeft haar voet op de grond en de knie gebogen. We vragen of ze haar been recht kan maken, maar dit kan niet. Wij laten een ambulance komen. Die is er binnen 5 minuten.1 juli 2014, ziekenwagen

Omdat ze haar been niet kan strekken houdt een ambulance dit been vast, ik het andere om haar op de brancard te krijgen. Ze heeft haar knieschijf gebroken; het is een open botbreuk.Een Notartzt komt ook een kijkje en beoordeling geven.Gerda, haar vriendin, gaat mee naar het ziekenhuis.Een uurtje later belt Tessa. Ze laat zich in Nederland opereren en zal morgen met de ambulance naar Breda worden gebracht. Ik vrees, dat ze in carentaine moet voor de MRSA en dat het nog een aantal dagen gaat duren, voor ze geholpen wordt.1 juli 2014 Tessa in ambulance

Rond 18:00 uur eten wij in Casteren (soep, schnitzel met frites, aardapelen, salade, bloemkool en broccoli. Ijs met slagroom en aardbeien toe.1 juli 2014 in Casteren  en om 21:00 uur vertrekken wij, na veel afscheidszoenen, terug naar huis