Italie, 24 juni t/m 1 juli

30 juni 2014 - Innsbruck, Oostenrijk

Maandag 30 juni 2014: 07.30 ontbijt, om 10:30 vertrekken naar Grainau. Onderweg hebben wij drie uur de tijd in Innsbruck. We bekijken de mooie dom 30-06-2014 047en een mooie binnenstad.30-06-2014 apart bord!30-06-2014 vlakbij waterpunt, zou deze het ook doen.....30-06-2014 likeurkelder Het gouden dakje:30 juni 2014 gouden dakje Wij zullen wij rond 17:00 uur in Grainau een Bayerische Mahlzeit aangeboden krijgen (brood met worst, kaas en bier)30 juni 2014 Aankomst Grainau30 juni 2014 podium Muziekpaviljoen Grainau30 juni 2014 aankondiging30 juni 2014 gesponsorde Mahlzeit

Om 19:00 uur Opernair Konzert. Het is hier een stuk frisser, maar er is een prachtig paviljoen met genoeg ruimte op het podium en een overdekt zitgedeelte voor de bezoekers. Ingmar brengt ieder concert het Nessun Dorma met een geweldige stem en een alure als Placido Domingo! Als toetje natuurlijk het Libiamo:30 juni 2014 Libiamo

Van de plaatselijke VVV en een sponsor krijgen we een tas met heerlijk ruikend hooi met kruiden baaltje. Ik weet niet waarom, maar ik krijg er drie inplaats van 1.30 juni 2014 Zakje met kruidenhooi

Om 21:00 uur vertrek naar Nesselwang im Allgäu, Hotel Explorer Nesselwang GmbH & Co, waar we rond 22:30 uur aankomen. Door een verkeerde inschatting kan de bus om 21:55 uur niet door het tunneltje van 3.50 (die van ons is meer dan 4.00 meter hoog). Een uiterst modern, nieuw hotel. Dit heeft wel wat, maar ook zijn nadelen: de lift werkt niet goed, waardoor je of in de kelder of op de eerste verdieping terecht komt. In de slaapkamers is alles van grof hout, met open kasten. Een grappige douche, maar totaal geen glazen of bekers. Zoals altijd slaap ik de eerste nacht niet in een nieuw, vreemd bed.30 juni 2014 Voetbal WK30 juni 2014 plavond boven bed

Er is WK-voetbal beneden; Duitsland-Algerije. Er zijn er nogal wat die van voetbal houden en wij mengen ons. Het blijft lang 0-0, dus het wordt verlenging. Het spel wordt: Duitsers voor Duitsland en wij voor Algerije. Het is gezellig, maar we zien het niet zitten om hier morgen te moeten ontbijten, veel te klein. Wij zijn benieuwd waar morgen het ontbijt is.