REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

2 september 2016 - Reinsfeld, Duitsland

Vrijdag 2 september.

Het veldje met vakantiegangers is nu leeg, vaste kampeerders niet thuis, dus het rijk alleen. Het is weer prachtig weer. We doen eerst onze boodschappen voor thuis; wijn, worst en wat meer zij. We eten wat bij een Imbiss en zijn voor de poort sluit weer terug.

Alvast de luifel eraf, want tussen 13:00-15:00 uur komt er in ieder geval niemand op het veld en de zon heeft het gras gedroogd. ’s Morgens is alles vochtig, dus het is dan altijd even wachten.

Meneer Pietje Precies komt weer terug bij zijn caravan en we bekijken het met een glimlach. Eerst wordt alles weer gecontroleerd. Dan komen 4 stoelen uit het schuurtje en worden neergezet om het tafeltje, en jawel, even later weer opgetild om ze toch symetrisch neer te zetten. Het schilderijtje wordt weer opgehangen. Rondom de caravan wordt het nog drie keer gecontroleerd. De rits van de voordeur wordt netjes opgerold, de schoenen gaan uit, iedere keer als hij binnenstapt en het grote wachten begint. Kennelijk moeten er nog drie bijkomen en na twee uur wachten belt hij toch maar even. Dan doet hij de voordeur op slot en vertrekt met de auto; hij gaat ze halen. Hij komt terug met: alleen zijn vrouw, die sinds vorige week op krukken loopt.zaterdag 3 september 002 Pietje Precies

De sanitaire voorzieningen worden wel schoongemaakt, wc’s goed, maar douches wat minder goed. Het duurt nu geen twee uur voordat het weer vrijgegeven wordt.

Heb deze week heel wat foto’s van de camping genomen. Er is vorige week gemaaid, maar sommige plaatsen zien er niet uit.camping Hunsrück 2016 032