REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

3 september 2016 - Reinsfeld, Duitsland

Zaterdag 3 september

Zaterdag krijgen we nieuwe buren. Een kwiek Duits echtpaar, wat aan hun vakantie begint.zaterdag 3 september 005

’s Middags komen er twee jonge mannen met rugzakken op de rij naast ons staan. Zij gaan morgen weer verder, 30 km. lopen.

Het is vandaag mooi weer om alles af te breken en schoon te maken. Het hele veldje ligt in de zon en is droog. We horen op de radio dat het morgen en maandag gaat regenen, dus alles wordt schoon en droog opgeborgen.

’s Avonds eten we voor het laatst bij Kuhl. Het is nu erg rustig, ook hier is het seizoen voorbij. En hoewel ik steeds meer last krijg van de allergie, en zeker bij de Allgäuer Schnitzel, bestel ik deze toch. Deze keer helemaal geen last van. We tanken in Kell am See (€ 1,21 per liter) en gaan op tijd naar bed.

Zondag 4 september

’s Morgens om 08.00 uur begint het te regenen en stevig ook. We moeten uitkijken dat we niet uitglijden, want het is kleigrond en waar het grondzeil heeft gelegen loopt het water niet weg. Nog even het laatste beetje afwassen en de poortpas inleveren.

Herman praat nog even met de receptioniste. We hebben een goede vakantie gehad, maar wat ziet de camping er slordig uit. Zij zegt dat de vorige eigenaar het heeft laten versloffen. De vaste kampeerders zijn verplicht eens in de vijf weken langs te komen om hun plaats op te schonen. Dit is dus niet gebeurd. Zij nodigt ons uit om volgend jaar nog eens terug te komen om het verschil te zien….

zaterdag 3 september 019 tent scheef

1. Marjo: