Minivakantie 21-23 oktober 2016

21 oktober 2016 - Berg En Dal, Nederland

Wij hebben besloten een weekendje weg te gaan.

Herman zou dit weekend met een blaaskapel naar de Oktoberfeesten in Lippstadt gaan, echter, dat gaat niet door.

We hebben nog een Gift For Two luxe overnachting liggen en een voucher voor een Fletcher verrassingshotel. We kijken eerst voor de Gift For Two en kiezen Abdij Hotel Rolduc uit. Zo'n 40 jaar geleden heb ik daar ook geslapen, toen het nog echt een abdij was.

Daarna kijken we op de Fletcher side, maar de gebieden in Nederland zijn groot. Uiteindelijk krijgen we een hotel in Berg en Dal aangewezen, net onder Nijmegen.

Vrijdag rond 14:00 uur vertrekken we dan, weinig bagage bij ons. We komen aan rond 15:00 uur bij Hotel Erica in Berg en Dal. Het ligt goed verscholen in de bossen en het ziet er mooi uit. We melden ons bij de receptie en betalen nog wat bij voor het ontbijt (het is minder dan we dachten) en krijgen een grote kamer aangewezen met bad en douche Berg en Dal  003.

Hotel Erica

We zitten op de 4e etage en kijken uit op een groep bomenBerg en Dal  005

Als we ons geinstalleerd hebben, vertrekken we naar Kleef. De benzine is bijna op, dus we tanken in Duitsland: € 1,32 per liter. Dat scheelt bijna 20 cent!

Kleef is niet zo grootKleef 02

Dus we zijn gauw uitgekeken. Daarna rijden we  binnendoor naar Lochem, waar we onze voucher voor een driegangendiner benutten. Herman neemt een mosterdsoep en ik een tomaten/paprikasoep. Allebei een Maiskipfilet met bacon en sinaasappelsaus en een Dame Blanche toe. Het smaakt voortreffelijk, maar het duurt eeuwen voor je iets krijgt. De ober heeft een hele diepe basstem, maar kan geen maat houden, jammer...

Dan wordt het weer tijd om terug te gaan, het is inmiddels 21:00 uur en het is nog zeker een uur terug rijden.

We slapen uitstekend en de volgende dag een ontbijt in het hotel....De ontbijtzaal

1. Marjo:
    23 oktober 2016