REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

31 augustus 2016 - Herrstein, Duitsland

Woensdag 31 augustus

Vandaag zo’n 25°, dus we kijken in het “touristen tipps”- boekje van Kell am See. Daar staan verschillende routes en beschrijvingen in. Dus we besluiten naar Herrstein te gaan, een mooi vakwerkhuizenstadje. Via de binnenweg kom je ook langs Erholungspark Erbeskopf, waarvan de uitkijktoren het meeste opvalt op de plaatjes.

Daar aangekomen kun je kiezen tussen Hunsrückhaus en een afslag verder naar Erbeskopf, maar we nemen de eerste afslag, omdat je daar de uitkijktoren ziet. We parkeren de auto. We zien het Hunsrückhaus, wat nog gesloten is. Verderop is een rodelbahn, wat speel- en klimtoestellen en een pad naar boven;woensdag 31 aug zicht op aktiviteitenveld 814 meter klimmen. Vooruit dan maar. We lopen eerst over een bitumen weg, en die gaat over in gras/stenen. Als het te steil wordt kun je kiezen tussen een wat minder steilen route, maar die bestaat uit scherpe, losliggende witte kiezels. We proberen die een keer, maar dat wordt het niet. De toren bovenop heet de Windklang en we hebben een mooi uitzicht naar beneden. Daarboven is ook een kunstroute en in de volle zon lopen we het stukje, het is niet zo groot.woensdag 31 aug 017 het wordt steiler!

Dan horen we en zien we de stokken van de kabelbaan lopen, de rodelbahn is open, en algauw komt het eerste schuitje boven. Zelf hebben we dit een 16 jaar geleden dagelijks gedaan, toen nog met de zonen en die was groter en steiler, prachtig om te doen. We bekijken het van boven, de zijkant en beneden. Daar drinken we wat. Onderweg hebben we bloeiende heide gezien, vlinders en ander mooi bloeiende bloemen.woensdag 31 aug 024 Windklang

Dan wordt het tijd op naar Herrstein te gaan. We zetten onze auto aan de buitenkant neer, en staan dan ook meteen aan de ingang van de stad, bij het Mittalterpfad. Een paar wandelaars zien het nu ook en volgen ons. Het is een prachtig stadje, rond 1100 gesticht, de huizen zijn in de 19e eeuw gebouwd en rond 1980 gerenoveerd.woensdag 31 aug 075 prachtige pandenwoensdag 31 aug 109 oudste toren, bewaard gebleven

weer veel foto's en filmpjes!