REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

28 augustus 2016 - Trittenheim, Duitsland

Zondag 28 augustus

Het wordt toch warmer dan gedacht en regen wordt voorspeld. Herman wil gebak bij de koffie, maar dat is hier niet te koop.

En we zijn verbaasd, dat Filip met zijn vader komen opduiken. Toch geen ruzie? Mama is er niet bij. De camper wordt half ingepakt, en dan gaan ze met z’n allen, behalve Mark, het zwembad in.

Wij hebben in een folder gezien dat er in Trittenheim een Weinfest met Spielfest gegeven wordt. Dat is hier 20 km vandaan, dus daar gaan we even kijken.zondag 28 augustus Trittenheim

Het is een zeer plaatselijk feestje. Trittenheim zijn we eerder langsgekomen, omdat dat langs de Moesel richten BernKastel-Küs ligt. Nu rijden we de brug over en zoeken een schaduwrijke plaats om te parkeren. We lopen het centrum in, en overal zitplaatsen om te eten en te drinken. We vinden een koffiebranderij, zondag 28 augustus Koffiebrander aan het werken daarnaast staan ze met koffie en zelfgebakken taarten. We nemen het ervan. In het plaatsje zijn heel veel Wijnverkopers, allicht, zo dicht langs de Moesel. Maar een flesje wijn is hier erg duur en je betaalt ook nog statiegeld voor de fles. Druivenpersen overal in de tuinen en langs de weg.zondag 28 augustus grote druivenpers

We rijden terug, zoals we heen zijn gekomen en rijden langs de stuw. Nu vinden we een plekje om even uit te stappen en te kijken. Er ligt rechts hoog water en links een afvoerbekken, om overtollig water af te voeren.zondag 28 augustus onderweg

Als we richting Reinsfeld rijden, komen de dichte wolken ons tegemoet. Eenmaal aangekomen zijn de overburen nog niet weg. Het begint te regenen, dus nu krijgen ze haast, alles ligt uitgestald voor de camper en caravan.

En ’s avonds eten we weer bij Kuhl. Ik weer een Allgaüer Schnitzel, Herman wil goulashsoep en een Hölztätter Schnitzel met gebakken uien en een spiegelei, maar de gastvrouw raadt dan aan de soep te laten “vallen” omdat de Hölztätter een grote portie is. Er komt voor ieder een flink bord salade en een grote schaal friet bij. Het is inderdaad voldoende, maar Herman zou toch ook de goulashsoep erbij kunnen eten….zondag 28 augustus Schnitzel met Champignonrahmsauce, Zwiebel und Spiegeleizondag Algäuer Schnitzel mit Champignonrahmsauce und Käse überbackenzondag 002 bij het eten hoort een wit biertje

1. Marjo:
    6 september 2016
    je kunt zo gezellig schrijven....je kunt alles meebrleven !