REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

27 augustus 2016 - Reinsfeld, Duitsland

Zaterdag 27 augustus

Vandaag houden we het rustig. Wat boodschappen doen en lekker lezen.
Op het pleintje voor ons zijn donderdag wat mensen neergestreken: Een gezinnetje met Filip van twee jaar, een nieuwe caravan en een heel klein voortentje, midden in de zon. Een uurtje of wat later volgt het tweede gezin: broer Mark met zijn vrouw en Charlotte van 4 en Luca van 6 jaar. Deze gaat haaks naast zijn broer staan. Een nieuwe caravan met een uitschuifluifel en jawel, recht in de zon. We hebben op de radio al gehoord dat de scholen hier aanstaande maandag weer beginnen, dus meer dan 4 dagen zullen ze niet blijven. Dat blijkt wel; ze hebben weggooiborden.
Een dag later komt er een camper bij, deze wordt blij ontvangen; vader en zijn vrouw, hoogblond en een zonnebril. Zij kan nooit de moeder van de jongens zijn, dus… De camper wordt gevraagd zo te gaan staan, dat er schaduw komt. Nu is het compleet. Charlotte en Luca houden niet van kleding, dus lopen bloot rond. Filip heeft twee oortjes, maar luistert totaal niet. Dat kan ook niet anders, want papa haalt het lachend op.
Een tweede camper staat er al een paar dagen; de twee gaan er elke dag op de fiets op uit en komen dan buiten adem weer terug; uiteraard, want richting camping ga je stijl ophoog!zaterdag 27 augustus op het veld