REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

26 augustus 2016 - Idar-Oberstein, Duitsland

Vrijdag 26 augustus

Warm, warm, 34° vandaag. We gaan naar Idar-Oberstein waar de edelmetalen gewonnen worden. We rijden via Birkenfeld binnendoor en komen zo aan in Oberstein. Daar is het ’t mooist. We kunnen net buiten het centrum gratis parkeren en een winkelier spreekt ons aan. De borden “het eerste uur gratis” met daarboven een ander bord geeft verwarring, en haar klanten blijven hierdoor weg. Zij zit met haar winkeltje net buiten het centrum maar wel vlak bij de toeristenbussen uitstapplaats, dus over aankopen heeft ze niet te klagen.

We lopen het kleine centrum in, en komen bij het Edelstenenmuseum.vrijdag 26 aug Waterrad bij Edelstenenmuseum We gaan niet naar binnen, maar ik maak wel even wat foto’s. vrijdag 26 aug EdelstenenmuseumIn het centrum is het een wirwar van edelstenen winkels, en voor een klein bedrag koop ik een ketting van Hermatiten stenen, zwart met een beetje rood.

We hebben al een kerk tegen de rotsenwand aangeplakt gezien, dat is de Felsenkirche. 2e vrijdag 26 aug FelsenkircheDie gaan we op het laatst wel doen, want het is een hele klim naar boven. In het dorp kopen we bij de super wat extra drinken, dat is wel nodig. Eenmaal boven is het koeler in de tunnel 2e vrijdag 26 aug 2016 in de Felsenkirchenaar de kerk toe. Het is een klein kerkje, met allerlei hoekjes en trapjes. Even gaan we ook naar de uitzichtshoek en hebben een pracht gezicht over Oberstein. Het is er bloedheet, want de zon staat erop en totaal geen wind.2e vrijdag 26 aug 2016 uitzicht op Idar-Oberstein

Dan is het weer tijd om terug te gaan. We nemen ongeveer dezelfde weg, want eerst nog wat boodschappen doen. Foto's en filmpjes hierboven in de balk!