REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

25 augustus 2016 - Saarlouis, Duitsland

Donderdag 25 aug.

Dus, vandaag naar Saarlouis. Het wordt vandaag 34° dus op tijd vertrekken. We rijden binnendoor, dat is 20 km korter en leuker om te rijden.

Bij Saarlouis kunnen we 400 meter van het centrum gratis bij de Globus parkeren. Donderdag 25 aug openbare wasmachines aan de wegDe brug overlopen en je bent er. Donderdag 25 aug op weg naar centrumVia de doorgangspoort (Deutsches Tor) met kanon kom je bij de Kasematten op de Grote Markt,Donderdag 25 aug kanon voor kasematten waar een kermis wordt opgebouwd. Naast de Ludwigskirche is de info, dus daar eerst naartoe.

Het centrum is niet groot, dus dat hebben we gauw gezien. We gaan even het stadsmuseum in, waar een enthousiaste vrouw ons alle hoeken en gaten wil laten zien. We doen haar een plezier om ook de eerste verdieping te gaan bekijken, maar helemaal naar de zolder voor de “Lanterne” gaan we niet, we zijn geen museummensen.Donderdag 25 aug in Stadsmuseum

Op de kaart hebben we het Vauban-Insel gezien. Vauban was DE vestingbouwer. Via het Bastion, Donderdag 25 aug Uitzicht vanaf Bastionwaar je een mooi uitzicht over de stad. Vandaar uit loop je over het Ravelin  naar vestigingselementen zijn na- en hergebouwd.Donderdag 25 aug Hersteld, nagebouwd Via een bruggetje kom je op het eilandje, waar ook concerten gehouden gaan worden. Het ligt midden in de dooie arm van de Saar, maar prachtig en: schaduw.Donderdag 25 aug Vauban-Insel 2 Vanaf de andere kant kom je in het stadspark, (met Pokemonzoekers) waar je heerlijk in de schaduw kunt wandelen en we komen recht tegenover onze auto uit!Donderdag 25 aug stadspark

Het is vandaag echt te warm om te bakken en koken, dus we halen een salade. Dass genügt!

1. Marjo:
    5 september 2016