REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

24 augustus 2016 - Hermeskeil, Duitsland

Woensdag 24 augustus

Vandaag wordt het warm, 32°, dus we gaan wel weg, maar niet te ver en niet te lang. We gaan naar Kell am See om de Krippe te bekijken. Deze moet er het hele jaar staan. Bij de info laten ze ons weten, dat er telefonisch een afspraak gemaakt moet worden, want alleen in december is het vrij toegankelijk en open. Dan niet. We hebben in Waldweiler nog de St. Willibrordus kerk en deze is gauw gevonden.woensdag 24 aug bij St. Willibrord kerk 4woensdag 24 aug bij St. Willibrord kerk

Het is een nieuw gebouwde kerk, maar mooi opgezet en apart ingericht. Daarom veel filmpjes en foto’s.

Hierna gaan we naar Hermeskeil, waar ze ook mammoetbomen moeten hebben. Na enig zoeken hebben we ze gevonden. Ze zijn er wel, maar niet te fotograferen en lang niet zo mooi als in Landstuhl. De plaats, waar onze auto staat is een plek waar veel grafheuvels zijn, dus we nemen de grootste, welke ook het dichtst bij is.woensdag 24 aug Grafheuvel

Als we daar geweest zijn, gaan we naar de andere kant van Hermeskeil. Op weg naar de Kaufland is bij een kapelletje een uitzichtspunt, woensdag 24 aug naar de kapelwoensdag 24 aug Uitzicht over Hermeskeil 2foto’s dus. Net een ander weggetje in moet een bron zijn. Deze hebben we gevonden, maar het is maar een dingetje.woensdag 24 aug De Bron Hesmeskeil

Even wat eten en boodschappen doen, en dan terug naar de camping. Het wordt al aardig warm. Het is Mittagsruhe en op ons veldje zijn het gezinnetje Wouter aan het opbreken, zij rijden vanavond weg. Maar anderen zijn er weer bijgekomen. Een camper op het veldje en een caravan op doortocht in ons straatje.

1. Marjo:
    5 september 2016