REINSFELD 21-8 T/M 4-9-2016

23 augustus 2016 - Zweibrücken, Duitsland

Dinsdag 23 augustus

Wij hebben vandaag gepland om naar de Sequoia (mammoetbomen) te gaan in Landstuhl. Het is maar goed dat ik thuis gegoogled heb, anders was het niet te vinden. Van Landstuhl richting Martinshöhe rijden. We rijden door een bosrijk en heuvelig gebied, maar nergens zien we aangegeven, waar ze staan. Wel hebben we een open plek gezien met een grote boom en vlak daarna een bordje met P-wandelaars, maar we rijden door tot het plaatsje Martinshöhe. Terugrijden dan maar.

Als we bij het bordje P-wandelaars zijn, zie ik een klein groen bordje,Dinsdag 23 aug Landstuhl wat van de andere kant af niet te zien was. Inderdaad, mammoetbomen. En we komen uit bij die “ene boom”, die ik van de weg gezien heb. Het blijken een aantal Sequoia’s te zijn. Dinsdag 23 aug LandstuhlIk vraag Herman bij de bomen te blijven staan, blauw shirt, zodat ik verderop een foto kan maken. Er kunnen wel 30 Hermannen op elkaar voor één boom!Dinsdag 23 aug Landstuhl met Herman

Na deze bewonderd te hebben rijden we naar Zweibrücken. Daar hebben we 25 jaar geleden op een camping gestaan, maar die kunnen we in eerste instantie niet vinden. Op naar de info dan maar. In het gemeentehuis vragen we naar de camping. Deze blijkt net sinds enkele weken weer geopend te zijn, op ongeveer dezelfde plaats.Dinsdag 23 aug Zweibrücken Gemeentehuis

We lopen eerst Zweibrücken in, om rond te kijken en wat te eten. Voor € 5,80 pp. eten we een Jägerschnitzel met friet en salade! Ik ga dus vandaag niet koken bij 28 graden. We lopen nog even langs het paleis, en dan langs de rozentuin. Daar moet ergens de camping zijn.Dinsdag 23 aug Onder de brug Maar waar we ook kijken, geen camping. We zijn onderhand moe en warm van het lopen en rijden terug naar de camping.

Daar heb ik Magnums in de vriezer liggen, dus we nemen er eentje, voordat de slaapcabine eraf gaat. De klei en bladeren moeten eraf gepoetst worden, en het veldje voor ons is bijna leeg en droog en volop in de zon, dus dat gaat best.

We krijgen nieuwe buren, een camper met twee jonge mensen, met scottelbraai, die bij het Gardameer hebben gestaan. Hun eerste vraag: waar komt de zon vandaan, en zoeken de meest schaduwrijke plaats.

De enige caravan, die nog op het veldje staat, is aan het afbouwen, dus dan is het veldje helemaal leeg. Tegen het weekend zal het wel weer vollopen met trekkers.