REINSFELD 1-8 T/M 6-8-2016

4 augustus 2016 - Tholey, Duitsland

Donderdag 4 augustus 2016

Een slechte dag voorspeld met veel regen. Dus er maar weer opuit. Deze keer naar het Byzantijnse klooster in Tholey. Wel verwarrend als er op de snelweg Theley aangegeven staat. Twee verschillende plaatsjes.

De Byzanthijnse kapel is midden in de plaats en is sober ingericht.Tholey kerk Als we buitenom gaan door de zwart versierde poort, komen we in de kloostertuin aan, Tholey kloostertuinwaar een tuinman aan het werk is. Een nieuwe gedenkplaats staat, nog niet ingericht, achter de kerk. Dan doet een kloosterling de zwarte poort op slot.

Tholey kerkDaar staan we dan. Hij lacht ons toe, en zegt, dat de looppoort wel open is, dus we kunnen er nog wel uit. Verder stelt Tholey niet veel voor en rijden we door naar St. Wendel. Dit is een iets grotere plaats, waar we bij een traiteur een lekker broodje met een kop koffie nuttigen. Als we St. Wendel hebben bezocht

St Wendel 037kijken we even op de kaart. Er is in de buurt niet veel te zien, en we rijden via een klein plaatsje Birkenfeld, waar we nog even een rondje lopen en een kerk zien, waar een dienst bezig is (14:30 uur).

Ik besluit deze keer zelf iets klaar te maken, dus we kopen wat vlees en toetjes, deze keer bij de Lidl.

's Avonds is er in de kantine een playbackshow voor kinderen. Daarbij worden NL frikandellen uitgedeeld!Playback show op camping

1. Marjo:
    7 augustus 2016
    Blijft toch mooi om mee te kijken